۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۶۸۲۲۱۷
در کنفرانس اتحاد امت مطرح شد؛

امام خمینی دین اسلام را به عنوان نظام کامل زندگی تبیین کرد

امام خمینی دین اسلام را به عنوان نظام کامل زندگی تبیین کرد
کنفرانس اتحاد امت توسط جامعه شهید عارف الحسینی پشاور پاکستان و باشرکت علما و شخصیت های مذاهب مختلف اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، کنفرانس اتحاد امت با کوشش جامعه شهید عارف الحسینی پشاور و با شرکت علما و شخصیت هایی از مذاهب مختلف اسلامی و با هدف بررسی اندیشه ها و نظریه های دینی و سیاسی امام خمینی روز گذشته در سالن کنفرانس جامعه شهید عارف الحسینی پشاور پاکستان برگزار شد.

سخنرانان روش های مبارزه امام خمینی، تلاش برای پیروزی و تاسیس دولت اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و گفتند: سیره عملی و نظری امام خمینی چراغ هدایت و راهنما برای مسلمانان جهان است.

آنان با اشاره به این که امام خمینی تصویری عملی از مبارزات سیاسی اسلام ارائه دادند، افزودند: امام خمینی دین اسلام را در تمام شعبه ها و بخش های زندگی چه در سیاست و چه در تشکیل دولت و چه در کانون خانواده، بعنوان نظام کامل زندگی تبیین کردند.

اندیمشندان پاکستانی با بیان این که شخصیت امام خمینی(ره) از نظر رفتاری، ممتاز و نزدیک به معصومان(ع) بود که حتی مکروهات نیز از ایشان سرنمی زد، گفتند: امام خمینی(ره) در مقام انجام وظیفه و تکالیف الهی اعم از فردی و اجتماعی انسان مقید و بی انتها حساس بودند.

آنان تقوا، زهد و صداقت از دیگر ویژگی های شخصیتی امام راحل شمردند و افزودند: نفس گرم الهی امام خمینی موجب تحول عموم مردم جهان و اطرافیان امام راحل شد.

این شخصیت های برجسته پاکستانی با اشاره به ویژه گی های شخصیتی امام خمینی(ره) انضباط، عبادت، تهجد و اهل معرفت بودن ایشان اشاره کردند  و بیان داشتند: ایشان نسبت به محرومان و مستضعفان بسیار مهربان و خوش قلب بودند اما در مقابل دشمنان دین سخت و خشن بودند.

آنان افزودند: اندیشه های امام خمینی(ره) غیر از آرمان های پیامبراکرم(ص) و مکتب اهل بیت(ع) چیز دیگری نبود و این زندگی قرآنی امام راحل بوده که از ایشان شخصیتی بزرگی ساخت.

فعالان فرهنگی پاکستان عدالت خواهی، مبارزه با ظلم، زمینه سازی برای حکومت عدل مهدوی، به سعادت رساندن جامعه بشری، توجه به فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، رشد اخلاقی و خدمت به مردم از دیگر ویژگی های امام خمینی (ره) برشمردند و اظهار داشتند: امام راحل در طول مدت مبارزه برای اعتلای کلمه حق و دین تلاش کردند، ایشان هیچ گاه برای حاکمیت خود بر مردم قیام نکردند بلکه برای حاکمیت قرآن تلاش کردند و مردم را به سوی خدا هدایت کردند./988/

ارسال نظرات