۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۸۲۱۶۰
رهبر شیعیان پاکستان:

دولت کانادا اسلام هراسی را کنترل و امنیت مسلمانان را تامین کند

دولت کانادا اسلام هراسی را کنترل و امنیت مسلمانان را تامین کند
حجت الاسلام والمسلمین نقوی کشته شدن چهار شهروند پاکستانی در کانادا را به شدت محکوم کرد و آنرا مصداق بارز یک اقدام تروریستی دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان و رییس مجمع علمای شیعه پاکستان به کشته شدن چهار شهروند مسلمان پاکستانی در کانادا، واکنش نشان داد و گفت: دولت کانادا، اسلام هراسی را کنترل و امنیت مسلمانان را تامین کند.

وی بخاطر کشته شدن چهار شهروند پاکستانی در کاندا، ابراز تاسف کرد و ابراز داشت: چرا جهان در برابر گسترش ترور، تروریسم و ​​افراط گرایی در غرب سکوت اختیار کرده است؟ گاهی به مساجد حمله می شود و گاهی نمازگزاران مورد تجاوز قرار می گیرند و امنیت برای شهروندان مسلمانان بویژه زنان با حجاب در خیابان ها وجود ندارد.

این رهبر پاکستانی با اشاره به این که کشتار و تجاوز به بی گناهان مصداق ظلم و تروریسم است و تروریستی خواندن این اقدام از سوی پارلمان کانادا را گامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: دولت کانادا عاملین این اقدام جنایتکارانه را دستگیر و محاکمه کند و ریشه ها این عملیات تروریستی را در کشور بخشکاند.

وی در آخر با خانواده های داغدیده و بستگان آن ابراز همدردی کرد و برای شفا و سلامتی هرچه زودتر کودک آسیب دیده در این حادثه تلخ دعا کرد و برای کشته شدگان خواستار رحمت و غفران الهی شد.

از سوی دیگر محمد ثروت اعجاز قادری رییس جنبش اهل سنت پاکستان در سخنانی کشته شدن چهار مسلمان پاکستانی در کانادا را نشان از اوج اسلامی هراسی و اقدامات تروریستی در کانادا دانست و تاکید کرد: کشورهای غربی مرکز تربیت دشمنان اسلام و اسلام هراسی اند.

وی افزود: سازمان ملل، سازمان همکاری های اسلامی و دیگر سران مسلمان علیه این اقدام جنایتکاران صدا بلند کنند و حقوق مظلومان را از جنایتکاران بگیرند.

یاد آوری می شود که روز گذشته یک شهروند ۲۰ ساله متعصب کانادایی یک خانوده چهار نفره بنام سلمان، مدیحه، یمنی و مادر بزرگشان را هنگامی که مشغول پیاده روی جلوی خانه شان بوده اند زیر کامیون گرفت، این حادثه تلخ موجب مرگ سه تن از اعضای خانواده و زخمی شدن یک کودک دختر شد، حال کودک زخمی وخیم گزارش شده است./988/

دولت کانادا اسلامی هراسی را کنترول و امنیت مسلمانان را تامین کند

ارسال نظرات