۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۶۸۲۷۰۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه تاکید کرد؛

اهمیت و ضرورت فعالیت‌های قرآنی در مناطق حاشیه‌ شهر کرمانشاه

اهمیت و ضرورت فعالیت‌های قرآنی در مناطق حاشیه‌ شهر کرمانشاه
کرمانشاه - حجت الاسلام احمدی گفت: فعال شدن برنامه های قرآنی و فرهنگی در حاشیه شهر سهم مهمی در کاهش ناهنجاری ها در این بخش از کرمانشاه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم تجلیل و تکریم فعالان و خادمان قرآنی کرمانشاه امروز با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی این استان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: قرآن به عنوان بهترین و کاملترین کتاب در جامعه بشری مسیر درست و مستقیم را به انسان ها نشان داده است، لذا قرآنی شدن زندگی مردم می تواند زمینه سعادت دنیوی و اخروی همه ما را فراهم آورد.

حجت الاسلام یوسف احمدی افزود: بنابراین تمام تلاش ما این است که قرآن به بخشی مهم از زندگی روزمره همه مردم تبدیل شود و این طرح در هیات «اندیشه ورز قرآنی» در حال پیگیری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه اظهار داشت: در کنار توجه به قرآن کریم باید در رشد و توسعه کمی و کیفی مساجد، هیات های مذهبی و حسینیه ها تلاش ویژه‌ای داشته باشیم.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: با شیوع کرونا شاهد کمرنگ شدن جلسات خانگی قرآن هستیم، لذا باید نهادها و سازمان های فرهنگی و متولی با تلاش های خود زمینه احیای این سنت حسنه را فرهم آورند.

حجت الاسلام احمدی در ادامه گفت: یکی دیگر از دغدغه های مهم نهادهای فرهنگی و مذهبی، اهمیت و ضرورت برنامه های قرآنی در مناطق حاشیه ای شهر است، زیرا در این مناطق به علل مختلف شاهد بالا بودن بزه و جرم هستیم که بی شک با انجام کارهای فرهنگی و دینی می توان سهم بزرگی در کاهش این مشکلات داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: بنابراین در جلساتی که با فعالان فرهنگی و مذهبی استان کرمانشاه برگزار کرده‌ایم، مقرر شده است که اجرای برنامه های قرآنی در حاشیه شهر از اولویت ها باشد.

حجت الاسلام احمدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری مدیران استانی مجوز ایجاد 30 پایگاه اجتماعی در مناطق حاشیه ای شهر کرمانشاه صادر شده است که با عملی شدن این طرح می توان فعالیت های قرآنی را در این مناطق آغاز کنیم.

براساس این گزارش در پایان این مراسم، 20 نفر از فعالان و خادمین قرآن در کرمانشاه با اهدا هدایایی مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند./1400/

ارسال نظرات