۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۸۳۲۰۰
با حضور اندیشمندان جهان؛

وبینار حیات علمی و سیره عملی آیت الله مکارم شیرازی در هند برگزار شد

وبینار حیات علمی و سیره عملی آیت الله مکارم شیرازی در هند برگزار شد
وبیناربین المللی بررسی حیات علمی و سیره عملی حضرت آیت الله مکارم شیرازی با حضور اندیشمندان جهان در هندوستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، وبینار بین المللی بررسی حیات علمی و سیره عملی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی با همت دفتر نمایندگی ایت اللہ مکارم شیرازی در هند و با حضور اندیشمندان جهان روز گذشته در بمبئی هندوستان برگزار شد.

در این وبینار حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای مهدی مهدوی پور نماینده مقام معظم رهبری در دهلی نو، محسن آشوری وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی، حجج اسلام والمسلمین حبیبی تبار از قم، سید احمد علی عابدی وکیل مرجع عالیقدر حضرت آیت الله سیستانی، سید شباب نقوی نماینده آیت الله ناصر مکارم شیرازی در هند، سید روح ظفر رضوی امام جمعه مسجد خوجه اثنا عشری بمبئی، سید علی رضا رضوی لندن، محمد رضا صالح رئیس نمایندگی جامعه المصطفی مشهد مقدس، سید محسن تقوی امام جمعه مسجد جامع شیعیان دهلی، جناب آقای سید علی باقر عابدی مدیر حوزه امام الهدی سیده زینب دمشق سوریه، جناب آقای فیروز رضا نقوی، جناب آقای سید تحقیق حیدر صاحب امام جمعه بهاونگر ایالت گجرات هند، ناظر مهدی محمدی رئیس جمعیت علمای اثنی عشری کارگیل کشمیر، سید محفوظ علی عابدی  علیپور منگلور، شوکت عباس بمبئی و با حضور علاقه مندان به مقام والای مرجع عالیقدر حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی دام ظله العالی برگزار شد.

در ابتدای این وبینار حجت الاسلام سید شباب نقوی نماینده حضرت اَیت الله مکارم شیرازی در هندوستان ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت سالروز ولادت هشتمین اختر آسمان ولایت و امامت گفت: حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی محقق، نویسنده، مفسر قرآن و استاد درس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم، یکی از هفت مراجع تقلید معرفی‌شده از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سال ۱۳۷۳ هجری شمسی پس از درگذشت آیت الله العظمی محمدعلی اراکی می باشند.

وی با اشاره به این که حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از سن جوانانی به تحقیق و تالیف می پرداختند و دارای تألیفاتی بسیاری اند، ادامه داد: تا دهه ۱۳۹۰ هجری شمسی، نزدیک به یک‌ صد اثر علمی از ایشان به زیور چاپ مزین گردیده و روانه بازار و مراکز علمی جهان شده است.

این روحانی هندی با بیان این که ایشان از مدیران مجله مکتب اسلام قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بوده اند، ابراز داشت: تفسیر نمونه از تفاسیر معاصر قرآن، حاصل کار گروهی به سرپرستی ایشان بود.

وی افزود: پایه گذاری و تاسیس حوزه های علمیه تخصصی مانند مدرسه فقهی امام باقر و کاظم(ع)، مؤسسات پژوهشی مانند مرکز تخصصی شیعه‌ شناسی و شبکه ماهواره‌ای ولایت از جمله مراکزی اند که فعالیت های خود زیر نظر این مرجع تقلید انجام می دهند.

وبینار حیات علمی و سیره عملی آیت الله مکارم شیرازی در هند برگزار شد

آشوری وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت سالروز ولادت با سعادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در سخنان خود بیان داشتند: مرجع عالیقدر حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی دام ظله العالی در سن 24 سالگی به اخذ مدرک مجتهد مطلق توسط دو تن از عمائدین حوزه و بزرگان نجف نائل شدند و پس از آن به شهر مقدس قم تشریف آورند و در آنجا ساکن شدند.

وی با اشاره به این که به بیش از 65 سال است که حوزه علمیه قم از دروس، نشست های علمی و اخلاقی ایشان بهره مند می شود، ابراز داشت: تربیت یافتگان مکتب ایشان امروز مبلغانی آگاه، دارای اندیشه های نو و خلاق به کار تبلیغ دین اسلام ناب محمدی در جهان مشغول اند.

این مسئول دستگاه فرهنگی جمهوری اسلامی با بیان این که ایشان از چند دهه به فریضه تدریس سطوح عالی، خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم می پردازند، به آثار علمی و انتشارات بسیار مهم این مرجع عالیقدر اشاره  کرد و گفت: بیش از صد اثر نفیس از ایشان به جای مانده است که تفسیر نمونه  در زمره یکی از مهمترین و بهترین آنها محسوب می گردد.

وی افزود: ایشان در زمینه های مختلفی همچون ترجمه قرآن کریم، نهج البلاغه، مباحث فقه و اصول، اعتقادات، فلسفه، اخلاق و زندگی معصومین (ع) کتاب های متعددی، با قلمی روان و نثری دلنشین به رشته تحریر در آورده اند، امیدورایم نسل جوان کشورهای جهان از آثار و خدمات علمی ایشان بهره مند شوند.

وبینار حیات علمی و سیره عملی آیت الله مکارم شیرازی در هند برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین حبیبی تبار به نمایندگی از سوی مرجع عالیقدر ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت سالروز ولادت با سعادت علی بن موسی الرضا (ع) هشتمین اختر آسمان ولایت و امامت در سخنان خود، فرمود: من به نمایندگی از حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در جمع شما عزیزان حضور یافته ام و برگزاری این وبینار را به فال نیک گرفته، امیدواریم که در آینده پس از بر طرف شدن محدودیت ها و مشکلات ناشی از اپیدمی ویروس کرونا بتوانیم همه شما را ملاقات کنم.

در ادامه وبینار سخنرانان و اندیشمندان اسلامی از سایر کشورها و نقاط مختلف جهان ضمن عرض تبریک به مناسب ولادت با سعادت شمس الشموس علی بن موسی الرضا (ع) درباره شخصیت والای مرجع عالیقدر جهان اسلام حضرت آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی دام ظله العالی سخنرانی کردند و از تفسیر نمونه که به زبانی ساده برای فهم همه اقشار جامعه به رشته تحریر در آمده است، بعنوان اثری بسیار گران سنگ یاد کردن.

در پایان این وبینار کلیپی ضبط شده از حجت الاسلام والمسلمین مهدی مهدوی پور نماینده مقام معظم رهبری در دهلی نو اکران گردید.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی مهدوی ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت سالروز ولادت هشتمین اختر آسمان ولایت، بیان داشت: مرجع عالیقدر جهان اسلام حضرت آیت الله مکارم شیرازی آثاری منحصر به فرد و بسیار گرانبها را به رشته تحریر درآورده اند که  تفسیر نمونه یکی از آنها است.

وی افزود: دیگر آثار ایشان در زمینه های مختلف نیز بسیار مهم و درخور آموختن و فراگیری اند، امیدواریم دوستداران علم و اندیشه از آثار ایشان استفاده بهتری داشته باشند./988/

وبینار حیات علمی و سیره عملی آیت الله مکارم شیرازی در هند برگزار شد

ارسال نظرات