۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۸۳۲۳۰
تولیت مدرسه علمیه کنگاور:

بین جامعه و حوزه های علمیه یک رابطه متقابل و فعالانه وجود دارد

بین جامعه و حوزه های علمیه یک رابطه متقابل و فعالانه وجود دارد
کرمانشاه - آیت الله میریونسی گفت: بین جامعه و حوزه های علمیه یک رابطه متقابل و فعالانه وجود دارد به گونه ای که این دو با هم مفهوم و متحوا پیدا می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله سیدعباس میریونسی ظهر امروز در دیدار با جمعی از اساتید و معاونین مدرسه علمیه کنگاور در سخنانی اظهار داشت: امسال دهه کرامت با جشن ملی ملت ایران همزمانی یافت و 28 خردادماه مردم ایران با حضور در پای صندوق های رای حماسه و شکوهی بزرگ خلق کردند.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور گفت: این حضور و مشارکت ملت ایران در حالی روی داد که تمام امکانات رسانه ای دشمنان برای به بن بست کشاندن انتخابات بسیج شده بود به طوری که دشمنان حتی برای روزهای بعد از انتخابات برنامه های شیطانی زیاد در سرشان داشتند ولی این بصیرت ملت ایران بود که یک یک این توطئه‌ها را خنثی کرد.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیر و جایگاه حوزه های علمیه در جامعه اشاره داشت و افزود: اهمیت و جایگاه حوزه های علمیه در این برهه خاص زمانی بسیار تاثیرگذار است تا حدی که احساس می شود نبود این مراکز دینی باعث ایجاد و ناهنجاری هایی ایمانی و عقیدتی در جامعه می شود.

آیت الله میریونسی با تاکید بر حضور و تعامل حوزه و جامعه، گفت: بین جامعه و حوزه علمیه یک رابطه متقابل و فعالانه وجود دارد به گونه ای که این دو با هم مفهوم و متحوا پیدا می کنند و باید این دو را لازم و ملزوم همدیگر بدانیم که این امر وظیفه شما حوزویان را بیشتر از پیش خواهد کرد.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور افزود: بنابراین باید بخش اعظمی از فعالیت حوزه های علمیه، فعالیت هایی با محوریت جامعه اسلامی و مردم باشد، زیرا در این روزها اعتقادات دینی و ایمانی مسلمین به شدت زیر بمباران تبلیغات رسانه های اسلام ستیز است.

این عالم کرمانشاهی تاکید کرد: کسی که به عنوان طلبه پای در حوزه علمیه می گذارد در چندین موضوع متعهد است، یکی نسبت به دین، دیگری نسبت به انقلاب و یکی هم نسبت به جامعه و مردم دارای مسئولیت است، لذا چه بهتر که طلبه و روحانی این مسئولیت ها را به خوبی بشناسند.

آیت الله میریونسی افزود: روحانیون و طلاب باید در بحث معنویات اجازه ندهند که خلای در جامعه ما پدیدار شود، بنابراین با وجود این همه هجمه تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای علیه جوامع اسلامی صورت می گیرد، روحانیون به عنوان سربازان دین و اسلام نقش کلیدی و حساسی را برعهده دارند.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در این مدت دو سال به عینه همه خسارت های کرونا را بر بخش های مختلف جامعه تجربه کرده ایم، بنابراین امیدواریم که با رعایت کامل و درست پروتکل های بهداشتی زمینه بازگشایی مراکز آموزشی به ویژه حوزه های علمیه در کشور به ویژه استان کرمانشاه مهیا شود./1400/

ارسال نظرات