۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۸۳۳۱۹
امام جمعه ساری با انتقاد از پایین بودن بودجه های فرهنگی:

نهادهای فرهنگی نباید فقیرانه به نبرد با دشمن بروند

نهادهای فرهنگی نباید فقیرانه به نبرد با دشمن بروند
مازندران - امام جمعه ساری با گلایه از پایین بودن بودجه های فرهنگی در کشور، گفت: نهادهای فرهنگی ما نباید فقیرانه به نبرد با دشمن بروند و این عادلانه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: مبارزه با فساد در زمان آیت الله رئیسی به اوج خود رسید و ایشان مبارزه با فساد را از درون خود قوه شروع کرد و بسیاری از کسانی که با آنها برخورد شده در همین قوه لانه فساد کرده و تنیده بودند.

وی با تأکید بر تداوم برخورد با فساد در جامعه از سوی قوه قضائیه افزود: دستگاه قضا اگر از درون خود را پاک نکند نمی تواند با فساد در جامعه مبارزه کند.

امام جمعه ساری با بیان این که خوشبختانه در طول سال های اخیر صدها کارخانه، شرکت و صنایع با تلاش های صورت گرفته به تولید بازگشت و زمین ها و اموال بیت المل بازپس گیری شد، ادامه داد: باید این حرکت را تقویت کنیم و خواستار تداوم این حرکت هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که در اوج مبارزه با فساد و احقاق حقوق ملت نباید بگذاریم حقوق برخی افراد در جامعه پایمال شود، تصریح کرد: باید در این عرصه مهم حقوق بیت المال و عامه و هم حقوق آحاد و اشخاص حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود با تقدیر از خدمات سازمان تبلیغات اسلامی در طول دهه های اخیر گفت: این نهاد علیرغم این که خدمات فرهنگی بسیار خوبی را تاکنون انجام داده با مشکلات بسیاری هم مواجه است که امیدواریم در دولت آینده به این مشکلات و نیازمندی ها رسیدگی شود.

وی با بیان این که متأسفانه امروز بودجه های فرهنگی پایین است، ادامه داد: در این زمانه که در یک جنگ فرهنگی قرار داریم، نهادهای فرهنگی ما نباید این گونه فقیرانه به نبرد دشمن بروند و این عادلانه نیست.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و افزود: پرونده آمریکایی ها در طول دهه های اخیر سرشار از جنایت و توطئه علیه ملت بزرگ ایران است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، مواد مخدر را یکی از آسیب های اجتماعی نگران کننده در جامعه عنوان کرد و گفت: امروز بخشی از جنایت ها، زندانی ها و طلاق و فروپاشی خانواده ها معلول اعتیاد است و به همین دلیل مبارزه با شبکه های فساد که به دنبال گرفتار کردن جوانان هستند باید به طور قاطع برخورد شود.

وی در ادامه سخنان خود با تقدیر از حضور حماسی مردم در انتخابات 28 خرداد، گفت: مردم مازندران علیرغم این که در فصل کشاورزی قرار داشتند اما با مشارکت 61 درصدی خود بار دیگر نشان دادند پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی هستند.

امام جمعه ساری، روز 28 خرداد را یوم الله و جشن ملی معرفی کرد و با بیان این که ملت ایران در این حرکت ملی، انتخاب بسیار خوبی نیز انجام دادند، افزود: امیدواریم آیت الله ئرسی در مسیر جریان انقلاب به اهداف، ارزش ها و آرمان های نظام و انقلاب به خوبی جامه عمل بپوشانند و در جهت رفع مشکلات و گرفتاری های مردم گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود با اشاره به عدم برقراری امنیت برای هموطنان خارج از کشور در روز انتخابات اشاره کرد و گفت: حوادث ناگواری که در برخی کشورها رخ داد بار دیگر نشان دهنده دروغین بودن حقوق بشر را در این کشورها ثابت کرد..

وی با بیان این که مدعیان حقوق بشر در رسانه های خارجی از انواع شیوه های جنگ روانی بر علیه انتخابات و تشویق مردم به عدم شرکت در انتخابات استفاده کردند، افزود: اما مردم ایران بدون توجه به این حرف ها در پای صندوق ها حاضر شدند و به نامزد مورد نظر خود رأی دادند./950/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
رامیتن
Iran, Islamic Republic of
۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
از انگیزه‌های مهم بعثت انبیا، تزکیه نفوس و جان مردم از بیماری‌های روحی است.
نهادهای فرهنگی باید بتوانند در تزکیه نفوس بودجه داشته باشند.
0
0