۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۸۳۴۲۷
حجت الاسلام و المسلمین پورفرد:

نپرداختن به موضوعات اصلی و مبنایی امام، نوعی انحراف است

نپرداختن به موضوعات اصلی و مبنایی امام، نوعی انحراف است
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه با بیان اهمیت پرداختن به متن و تحلیل های بیانات امام خمینی (ره)، گفت: تحریف اندیشه و عملکرد ایشان نوعی جفا در حق ایشان است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین مسعود پورفرد، عضو هیئت علمی و دانشیار گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه، گفت: شخصیت امام (ره) به عنوان الگو برای همه ما قرار دارد و تحریف اندیشه و عملکرد ایشان نوعی جفا در حق ایشان است؛ باید در سه موضوع مهم فرهنگ، سیاست و اقتصاد، بررسی کنیم تا بدانیم اشکال کار کجا بوده است؟

وی خاطر نشان کرد: در مقوله فرهنگ به عنوان مثال در موضوع آزادی و عدالت، تنها فرمایشات امام را به صورت کلیشه ای، بیان می کنیم و متاسفانه تحلیلی از فرمایشات ایشان بیان نمی شود و همچنین مباحثی که ایشان مطرح کرده اند، به صورت گسترده بیان نمی شود؛ برای اجرایی شدن عدالت در جامعه، امام (ره) راه حل را از بین بردن فاصله طبقاتی می دانند و آن هم نیازمند حرکت به سمت یک اقتصاد بومی و آن هم نیامند یک کار تحقیقاتی و کارآمدی دولت دارد، امام (ره) موضوع اقتصاد در نظام اسلامی و از بین بردن فقر را به صورت کامل بیان نموده اند؛ دیدگاه ایشان برتری دادن کوخ نشینان، به کاخ نشینان است.

این عضو هیئت علمی افزود: در امر سیاست، نقش مردم، یک نقش مهم و محوری است. ایشان فرمودند: میزان رای ملت است؛ در بحث مشارکت سیاسی هم که اصل مردم هستند، این غفلت ها صورت گرفته و به صورت کامل تبیین و تحلیل نشده است؛ نسبت به فعالیت برخی مجموعه ها، به عنوان یک ناظر بیرونی، تنها با انتشار برخی کتب و نشریه ها تنها به ظاهر قضیه پرداخته ایم؛ محتوا را به دست فراموشی سپرده ایم؛ آیا متولیان امر نسبت به عملکرد مطلوب و اثرگذار فعالیت های مجموعه ها، نظرسنجی داشته اند؟

حجت الاسلام و المسلمین مسعود پورفرد در پایان گفت: نپرداختن به موضوعات اصلی و مبنایی که توسط امام (ره) مطرح شده است، نوعی انحراف از دیدگاه هایی است که ایشان داشته اند، در عوض به جای نظرات ایشان نظرات دیگران را ملاک قرار داده اند؛ حتی در ظاهر هم بسیار ضعیف عمل شده است، همه ما با ریشه یابی صحیح این مشکلات، باید در اصلاح این امر مهم گام برداریم.

ارسال نظرات