۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۸۳۵۴۱
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار تأکید کرد؛

ضرورت حمایت مرکز خدمات از نخبگان حوزه

ضرورت حمایت مرکز خدمات از نخبگان حوزه
آیت الله فاضل لنکرانی بر ضرورت حمایت از نخبگان حوزوی تأکید کرد و گفت: نخبگان سرمایه حوزه علمیه، دنیای اسلام و نظام اسلامی هستند و باید به تناسب نخبگی از ایشان حمایت شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید جمال‌الدین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات با آیت الله جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم‌السلام قم دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله فاضل لنکرانی در این جلسه خدمت به طلاب و روحانیون و تلاش برای رفع مشکلات آنان را دارای آثار دنیوی و اخروی دانست.

وی بیان کرد: تأسیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از برکات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در حوزه است و اگر این مرکز نبود طلاب با مشکلات بسیاری مواجه بودند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بر ضرورت حمایت از نخبگان حوزوی تأکید کرد و افزود: نخبگان سرمایه حوزه علمیه، دنیای اسلام و نظام اسلامی هستند و باید متناسب با نخبگی از ایشان حمایت شود.

وی با قدردانی از خدمات مرکز، ویژه خانواده طلاب گفت: توجه به خانواده‌ها و ارائه خدمات فرهنگی ویژه آنان بسیار مهم است و توجه به آنها ضروری است و نباید در این مورد غفلت کرد.

 

ضرورت به روز رسانی اطلاعات پذیرشی طلاب

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی در ابتدای این جلسه با اشاره به خدمات مرکز در زمینه توانمندسازی معیشتی خانواده طلاب گفت: مرکز خدمات در تلاش است با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و با همکاری سازمان‌های مرتبط از جمله ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، از اشتغال‌زایی و کارآفرینی خانواده طلاب حمایت کند.

وی به فعالیت‌های مرکز خدمات در زمینه تأمین مسکن طلاب و روحانیون اشاره کرد و افزود: رویکرد مرکز خدمات، پرهیز از ساخت مسکن به صورت تجمعی است، چراکه اعتقاد داریم طلاب و روحانیون باید در مناطق مختلف شهر و در میان مردم زندگی کنند تا بتوانند بهتر به رسالت تبلیغی خود عمل کنند.

رئیس مرکز خدمات حذف ضامن در پرداخت وام قرض‌الحسنه را از برنامه‌های جدید صندوق قرض‌الحسنه مرکز عنوان کرد و افزود: اگر به وام گیرنده احترام بگذاریم و از او ضامن نخواهیم، وام گیرنده نیز تعهد بیشتری برای بازپرداخت وام خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت به روز رسانی اطلاعات پذیرشی طلاب گفت: ارائه خدمات مناسب و مطلوب به طلاب و روحانیون در گرو داشتن بانک اطلاعاتی کامل از جامعه هدف مرکز است و نیاز است طلاب با مراجعه به سامانه سخا نسبت به روز رسانی اطلاعات پذیرشی خود اقدام کنند.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی گفت: بر اساس طرح هدفمندی خدمات، اساتید و طلاب مستعد و ممتاز و همچنین کسانی که در انجام امور حوزوی موفق و مؤثر هستند از حمایت بیشتری برخوردار خواهند شد.

وی بیان کرد: در این طرح، طلاب تا 18 سال حمایت می‌شوند و پس از آن اگر در مسیر استادی یا اجتهاد یا تبلیغ در شهرها و روستاها قرار گرفتند مورد حمایت قرار می‌گیرند و در دوره‌های 5 ساله نیز خدمات متفاوت خواهد شد و متناسب با نقشی که در حوزه دارند خدمات دریافت می‌کنند.

ارسال نظرات