۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۶۸۳۷۵۵
حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی:

حوزه علمیه باید پرچمدار تولید علم در کشور باشد

حوزه علمیه باید پرچمدار تولید علم در کشور باشد
معاون پژوهشی حوزه علمیه کشور گفت: حوزه علمیه باید با ورود جدی به موضوعات پژوهشی و تحقیقاتی پرچمدار تولید علم در کشور باشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی روز چهارشنبه در جمع اساتید حوزه علمیه استان قزوین، اظهار داشت: خوشبختانه در دوره اخیر مدیریتی حوزه علمیه در استان قزوین نسبت به امر پژوهش اهتمام و توجه جدی وجود دارد و این نقطه قوتی برای ادامه امور پژوهشی در استان است.

وی افزود: امیدواریم در حوزه علمیه استان قزوین، یک جهش و تحول را شاهد باشیم و با همت مدیران گام جدیدی در زمینه پژوهش برداشته شود.

این مسوول گفت: در حال حاضر برخی از دغدغه ها و برنامه های پژوهشی استان با سرعت به بار نشسته است و امیدواریم با تلاش های مستمر درخت پژوهش در استان قزوین شکوفا شود.

حجت الاسلام مقیمی حاجی اضافه کرد: امام علی (ع) در روایتی تمام تلاش ها و کوشش های انسانی را بدون تحقیق و حقیقت جویی بی بهره می دانند و این موضوع در امور مختلف به ویژه در عرصه پژوهش قابل انطباق است.

وی اظهار داشت: در عرصه پژوهش، پژوهشگر به دنبال حقیقت است و این مهم را تا رسیدن به هدف اصلی دنبال می کند که در چنین فضایی عرصه پژوهش مورد اهمیت قرار می گیرد بنابراین کشور باید در مسیر تولید علم حرکت کند.

این مسوول با اشاره به اینکه در این مسیر نقش حوزه های علمیه بسیار جدی است و باید پرچمدار تولید علم در کشور باشند، افزود: در بیانیه گام دوم که به نوعی ترسیم گذشته، حال و آینده انقلاب اسلامی است، مقام معظم رهبری چهار نکته را تشریح می کنند که این نکات شامل عظمت حادثه انقلاب، عظمت راه طی شده، کارکرد انقلاب اسلامی و عظمت چشم اندازی است که باید به آن برسیم.

حجت الاسلام مقیمی حاجی با بیان اینکه حوزه باید نقش و جایگاه خود را در گام دوم انقلاب اسلامی پیدا کند، گفت: نقطه کانونی تحقق این امر پرچمداری و رسیدن نیروی جوان و طلبه متعهد برای به دوش کشیدن این بار است که باید به بهترین شکل ممکن محقق شود.

معاون پژوهشی حوزه علمیه کشور افزود: پژوهش در تبیین این بیانیه می تواند نقش جدی داشته باشد و گروه های پژوهشی در تربیت جوانان متعهد و توجیه کانون های تربیتی باید نقش آفرینی کنند و به عنوان یک طلبه پیشرو اداره کننده کانون های جهادی پیشرو باشند.

ارسال نظرات