۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۶۸۳۸۴۰
حجت الاسلام شکریان تأکید کرد؛

ضرورت تقویت طلاب جهادی فعال در سواحل و مناطق گردشگری مازندران

ضرورت تقویت طلاب جهادی فعال در سواحل و مناطق گردشگری مازندران
مازندران - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت حمایت از طلاب و گروه های جهادی فعال در مناطق گردشگری و سواحل به منظور کاهش ناهنجاری های فرهنگی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران عصر امروز در دیدار جمعی از مبلغان جهادی و گروه های تبلیغی با انتقاد از وضعیت رها شده سواحل و مناطق گردشگری استان، گفت: متأسفانه در طول سال های اخیر هیچ برنامه مشخصی برای کنترل وضعیت موجود از سوی مسؤولان صورت نگرفته است.

وی با بیان این که رها کردن اماکن گردشگری و توریستی استان به قیمت بهره مندی اقتصادی را غیر قابل پذیرش عنوان کرد و افزود: وضعیت سواحل و مناطق توریستی استان به هیچ عنوان در شأن مردم ولایت مدار و مؤمن مازندران نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در مسؤولان فعلی هیچ دغدغه فرهنگی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: سیاست دولت فعلی در حوزه فرهنگی رهاشدگی و انفعال کامل در این حوزه است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که متأسفانه امروز عده ای به بهانه ساخت شهرک های ساحلی در مناطق توریستی استان، ترویج کننده ابتذال فرهنگی و ناهنجاری ها در این مناطق هستند، تصریح کرد: وضعیت بغرنج فرهنگی در شهرهای ساحلی، موجب نگرانی دلسوزان و مردم مؤمن این مناطق شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که علما و شخصیت های دلسوز و انقلابی استان همواره نسبت به وضعیت موجود در این مناطق به مسؤولان هشدار می دهند، خاطرنشان کرد: اما متأسفانه اولویت های مسؤولان فعلی مقابله با ابتذال فرهنگی نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید به بهانه مسائل اقتصادی، جامعه را به سمت ابتذال و انحراف فرهنگی سوق داد، تصریح کرد: ادامه وضع موجود به طور حتم موجب خسارت های جبران ناپذیری برای کشور خواهد شد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که جولان هنجار شکنی و وجود معضلات و آسیب های اجتماعی در سواحل استان بسیار نگران کننده است و این مسائل و مشکلات بوجود آمده، زیبنده این استان نیست، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی و گروه های جهادی باید به صورت خودجوش و آتش به اختیار برای کاهش این ناهنجاری ها به میدان بیایند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که جریان انقلابی، امیدی به مقابله مسؤولان فعلی با ناهنجاری های اجتماعی و ابتذال فرهنگی ندارد، تصریح کرد: خوشبختانه در طول سال های اخیر نیز طلاب جهادی بدون هیچ پشتوانه و امکاناتی به میدان آمدند و با استقرار در سواحل و مناطق گردشگری در جهت ترویج ارزش های اسلامی و اخلاقی تلاش های بسیاری انجام دادند.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت حمایت قاطع از این گروه های جهادی و تبلیغی در استان تأکید کرد و گفت: متأسفانه گردشگری و توریستی بودن منطقه در کنار مزایایی که می تواند برای توسعه استان داشته باشند، اما معایب بسیار زیادی برای فرهنگ و ارزش های دینی و اخلاقی این منطقه با خود به همراه داشت.

وی با بیان این که متاسفانه سواحل استان بدون هیچ گونه نظارتی به حال خود رها شده است، افزود: هیچ گونه نظارتی در بخش های ساحلی و مناطق گردشگری و توریستی استان صورت نمی گیرد و هیچ متولی در استان پاسخگوی این شرایط در سواحل استان نیست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، مردم این منطقه را انسان هایی دیندار و ولایی معرفی کرد و گفت: مردم فهیم و ولایتمدار مازندران این گونه هنجار شکنی ها را در مناطق توریستی و گردشگری نمی پذیرند و به طور قطع تحمل نخواهند کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید با هرگونه ناهنجاری در سواحل و مناطق گردشگری به شدت برخورد شود، بیان داشت: هر برنامه ای در حوزه گردشگری استان تدوین می شود باید با پیوست فرهنگی همراه باشد تا شاهد ناهنجاری ها و معضلات فرهنگی در این مناطق نباشیم./950/

ارسال نظرات