۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۸۳۸۶۸

نجات از منجلاب آزادی دروغین جنسی

نجات از منجلاب آزادی دروغین جنسی
ترك گناه جسمی و جوارحی هرچند بخاطر حیاء وترس از دوستان باشد، موثر است، زیرا درترک گناهان جسمی و جوارحی برخلاف عبادات قصد قربت شرط نیست گرچه قصد قربت کند ثواب جزیل دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید طالب موسوی ملکی، استاد حوزه علمیه و مشاور مسائل دینی و اجتماعی  طی یادداشتی در بخش اول به پیامدهای خطرناک آزادی جنسی اشاره کرده و در بخش دوم به روش های برون رفت از آزادی دروغین جنسی پرداخته است.

روش های برون رفت و نجات از این منجلاب وآزادی دروغین جنسی چیست؟

 جواب این سوال سه مرحله ای می باشد و به ترتیب نجات در مرحله اول مقدمه نجات در مرحله دوم و نجات در مرحله دوم مقدمه نجات در مرحله سوم خواهد بود.

 در مرحله اول نجات فردی است که روش های مهم آن عبارتند از :         

1­_ پرهیز از نگاه به فیلم ها و تصاویر مستهجن 2_ پرهیز از خلوت گزینی بدون انگیزه های دینی وعقلی 3_ پرهیز از دوست بد سرشت و بد کردار4_ پرهیز از کثرت اکل وشرب 5_ پرهیز از محیط در بردارنده مفاسد اجتماعی ( در قسمت اول به این موارد پرداخته شد)

 6- پرهیز از خلوت نمودن با نامحرم،  برای این مورد به دو حدیث شریف و گوهربار اشاره می نماییم أ_ عن علی (علیه السلام) قال "لایخلو بإمرأة رجل، فما رجل خلا بإمرأة الا كان الشيطان ثالثهما"  حضرت امام علی( علیه السلام) فرمودند" خلوت نکند هیچ مردی با زن نامحرم چرا که نیست مردی که با زن نامحرم خلوت کند  مگر اینکه شیطان سومین آنها خواهد بود " ب_ قال الصادق (علیه السلام) "فیما أخذ  رسول الله (صلی الله عليه وآله) البیعة علی النساء ، أن لا یقعدن مع الرجال فی الخلاء " حضرت امام صادق( علیه السلام) فرمودند" از اموری که رسول الله (صلی الله علیه وآله) در بیعت نمودن زنان با او شرط نمود، این بود که خلوت گزینی با مردان ننمایند . (لازم به ذکر است در این بیعت حضرت دست میارک خویش را در ظرف پر از آب داخل نمودند وفرمودند زنانی که اسلام آورده اند یک یک دستشان را در آن ظرف بعنوان بیعت داخل نمایند، ِلذا هیچگونه تماسی با نامحرمان نداشتند )

7.پرهیز از برهنه و عریان شدن کامل در خلوت حتی در زمان آمیزش جنسی، عن جعفر بن محمد عن آبائه( علیهم السلام ) عن النبی (صلی الله علیه وآله)  قال " إذا تجامع الرجل والمرأة فلايتعريان فعل الحمارين فإن الملائكة تخرج من بينهما إذا فعلا ذلك "در وقت آمیزش مرد با زن شرعی خویش بطور کامل برهنه نشوند مانند آمیزش دو حیوان زیرا؛ ملائکه رحمت آن دو را ترک می کنند. (البته این نهی کراهتی است نه تحریمی)

8.پرهیز از شوخی نمودن و خندیدن با فرد نامحرم، یکی از اصحاب حضرت امام صادق(علیه السلام) در این مورد نقل نموده "من آموزش قرآن به زنی نامحرم می دادم پس با او در مورد مطلبی مزاح و شوخی نمودم سپس خدمت حضرت شرفیاب شدم پس به من فرمودند چه گفتی به آن زن ؟ من از شرم وحیاء صورتم را پوشاندم حضرتش فرمود بار دیگر این عمل را تکرار نکن  (البته لازم به ذکر است محضر حضرت فرد دیگری نبود. چون سیره حضرات وجه اللهی (علیهم السلام) بر این امر جاری بوده که مومنین را در میان جمع رسوا نکنند مگر در موردی که مصلحتی مهم تر مانند تقیه یا حفظ آبروی دین ومومنین در آن نهفته باشد)

  9 - پرهیز از گفتارها و نوشتارهای محرک غریزه جنسی با فرد نا محرم، لذا در دین مبین اسلام  تشبیب حرام است و مراد از تشبیب این است که زن مسلمان محترمه ای را را با توصیف زیبایی هایش در شعر وگفتار و نوشتار او در معرض ایذاء جنسی و هتک حرمت قرار دهند.

  10 -پرهیز از عجله وشتاب در انجام اعمال زشت، قال الله تعالی فی محکم كتابه الكريم : "إستعينوا بالصبر والصلوة وإنها لكبيرة علي الخاشعين"کمک بجویید بواسطه صبر نمودن و نماز  (البته از مصادیق بارز صبر روزه داری خدا پسندانه است)  وقال النبى (صلي الله عليه وآله ) " من صبر على معصية فهو كالمجاهد فى سبيل الله " و قال اميرالمؤمنين (عليه السلام )  "لا يعدم الصبور الظفر وإن طال به الزمان " حضرت فرمودند " فرد بسيار صبر كننده ، پیروزی را از دست نمی دهد گرچه؛ زمان زیادی برای رسیدن به آن پیروزی سپری شود" و ايضا عنه (علیه السلام ) "الصبر من الإيمان كمنزلة الرأس من الجسد " و عنه (عليه السلام)  "من لم ينجه الصبر أهلكته الجزع" (البته صبر در این روایات بطور عموم آمده است که قطعاً صبر برمعاصی  واعمال زشت را شامل می شود).

11- پرهیز از عجب(فخروخود برتربینی باطنی که نوعاً در خارج بروز نمی دهد، لذا گرچه فرد متواضعی در ظاهر است ولی به همین تواضعش به دیگران درباطن فخر می فروشد، به عبارتی فخر در امور عبادی ومعنوی) عن الصادق (علیه السلام)" إن الله علم أن الذنب خير للمؤمن من العجب، ولولا ذلك ما ابتلي مؤمن بذنب أبدا" قطعا خداوند می داند که گناه بهتر از عجب است از برای مومن و اگر این عجب در مومنین نبود هیچ مومنی مبتلا به گناه نمی شد (شایان ذکر است که مراد حضرت تشویق مومن به گناه نیست بلکه حضرتش ریشه گناه را نشان می دهد تا مومنین با تضرع وتوسل وتوکل عجب را که ریشه همه گناهان است بخشکانند )  پس با ریشه کن نمودن عجب، تمام گناهان من جمله گناهان جنسی متروک واقع شده و فرد مومن فقط به عصمت عملی در حد خود می رسد، البته عصمت علمی که آن هم با مراتبش فقط مختص معصومین است، لذا بین عصمت عملی وعلمی علمای اخلاق تفاوت قائلند.).

نجات از منجلاب آزادی دروغین جنسی

 12- پرهیز از ملامت و سرزنش نمودن مرتکبین به گناه، چون بین نصحیت (امر به معروف ونهی ازمنکر ) و ملامت بسیار تفاوت است، در این زمینه به این حدیث شریف استناد می نماییم : عن الصادق (علیه السلام)  "من عیر مؤمنا بذنب لم يمت حتى يركبه " هر فردى مومنى را که به گناهی مرتکب شده، سرزنش وملامت کند  نمی میرد تا اینکه خودش مرتکب آن گناه شود .

یکی از گناهان، گناه جنسی است که اطلاق حدیث نسبت به گناه، مرتکب شدن فرد ملامتگر به گناه جنسی را نیز ثابت می کند، لازم به ذکر است که تمام این موارد دوازده گانه که برشمردیم  فقط در رابطه با نجات فردی از آثار مخرب آزادی جنسی بود آن هم بصورت پرهیز و تروک (نبایدها) که بعضی حرام و بعضی مکرده بودند، حال موارد نجات فردی از این آثار مخرب را بصورت افعال(بایدها) ، خدمت شما بزرگواران بیان می کنیم :

1-مداومت نمودن بر تمسک به ثقلین(کتاب الله وحضرات اهل بیت عصمت)  در این مورد حديث ثقلين با اين عبارت از فریقین (شیعه وسنی) بصورت متواتر نقل شده : قال رسول الله (صلی الله علیه وآله) "  إني ترکت فيكم  ما إن تمسكتم به لن تضلوا بعدي أبدا الثقلين أحدهما أكبر من الآخر  كتاب الله حبل ممدود من السماء الی الأرض ، وعترتي أهل بيتي ، ألا وإنهما لن يفترقا حتى يردا على الحوض"  از اين حديث شريف نتيجه می گیریم کتاب الله (قرآن کریم) و عترت  (اهل بیت عصمت) تا مادامی که به آن دو تمسک كنيم، هرگز تا ابد گمراه نخواهیم شد و از طرفی تمسک بدون اطاعت کامل معقول نیست، لذا با اطاعت این دو گوهر الهی از تمام انحرافات من جمله انحرافات جنسی نجات یافته ایم (لازم به ذکر است این حدیث به هشت صورت با عبارت های قریب المضامین ومتعدد نقل شده است که همه آنها در یک نتیجه متحدند که ما آن را ذکر نمودیم ).

 2 - روزانه پیاده روی آزاد در صبح یا غروب بمدت نیم ساعت البته دور از محیط های فاسد، در کتب حدیث وارد شده  "أفضل ما تداويتم به المشي"

 3 - مجالست با افراد صالح  حديث شريف  "مجالسة الصالحين داعية إلى الصلاح"

  4 - مشغول خدمت به مظلومين ومحرومين : قال النبي (صلي الله عليه وآله) : "إن الله في عون العبد مادام العبد في عون أخيه "  وقال امیرالمؤمنين (عليه السلام)  "من كفارات الذنوب العظام ،إغاثة االمهوف والتنفيس عن المكروبين ".

 5 - مداومت بر نماز اول وقت  آیات شریفه ای مانند : "إن الصلوة تنهى عن الفحشاء والمنكر ولذكر الله اكبر" " إن الصلوة كانت على المؤمنين كتابا موقوتا " اشاره به نماز اول وقت دارد وگرنه نماز با تأخير عمدى و بدون عذر شرعى بجز اسقاط تكليف فايده ديگری ندارد و با استمرار آن فرد جزو مستخفین به نماز محسوب شده و آثارسوء و خطرناکی در پی دارد و همچنین روايات متعدده در تأكيد بر مداومت نماز اول وارد شده كه ما به تناسب بحث فقط به فوائد دنیویه و اخرویه آن اکتفا می کنیم که مجموع این فوائد فرد را از انحرافات وگناهان جنسی نجات می دهد : أ - رضايت الهي ب - دورى وهراس شيطان از او،  ج - مقبول شدن نماز  د - دعا نمودن صورت ملکوتی نماز برای رستگاری و موفقیت او  ه - تلقین عقائد حقه توسط خود ملک الموت حین سکرات موت  و - آسان شدن سوال منکر ونکیر در برزخ  ز - آسان شدن حساب در روز قیامت وعبور از صراط  ح - دخول بهشت ونجات از جهنم  ط - رفع ودفع مشکلات دنیویه  ی - آسان شدن مشکلات باقیمانده بخاطر مصالح حکیمانه  ک - دفع خطر  بلیات سماوی  ل - برکت در عمر واولاد واموال و فوائد دیگر ، مخاطبین محترم توجه کنند :  اگر فردی ادعا کند به اینکه من مداومت بر نماز اول وقت نمودم ولی اثری نیافتم یا کاذب است ومداومت نداشته یا بخاطر ریاکاری نماز را خوانده یا در شرائط نماز مانند مباح بودن لباس ومکان و مال حلال و غیره ، نقص وسهل انگاری داشته است. لذا آیت الحق سید علی قاضی( رضوان الله علیه)با کمال اطمینان فرموده : هر فردی مداومت بر نماز اول وقت نماید و به مقامات نرسد، من را لعن کند .

نجات از منجلاب آزادی دروغین جنسی

6 -صله ارحام طبق موازین شرعی و بدون تشریفات آزار دهنده  و بهترین صله ارحام این است که ایذاء و آزار شما به خویشان نرسد، حضرت امام صادق (علیه السلام) فرمودند" أفضل ما یوصل به الرحم کف الأذی عنه" و صرف دید و بازدید آن هم با مزاحمت به خویشان در شریعت اسلامی مردود و نوعی قطع رحم محسوب می گردد.

7- رعایت بهداشت اسلامی از جمله عطر زدن، عن النبی(صلی الله علیه و آله) " الطِّيبُ يَشُدُّ القَلبَ،  ومسواک زدن، عن الباقر (علیه السلام)" اَلسِّوَاكُ يَذْهَبُ بِالْبَلْغَمِ وَ يَزِيدُ فِي اَلْعَقْلِ "که رفع وسوسه می کند، ".

8 - مصرف سرکه طبیعی همراه با روغن زیتون طبیعی یا غذای دیگر که شهوت زنا را می زداید،  عقل را بارور نموده، لثه دندان را محکم و موجب میراندن کرم های معده و اعتدال اشتهای غذایی می شود، (البته افرادی که سابقه زخم معده وامثال آن را دارند، حتماً با تجویز پزشک ماهر ومتدین این مصرف را انجام دهند )، عن الصادق (عليه السلام )  " الإصطباغ بالخل يقطع شهوة الزنا"  مصرف سركه شهوت زنا را قطع مي كند.

 9- خوش خلقی با خلق الله طبق موازین شرعی موجب اعتدال مزاج و یافتن شخصیت وجایگاه اجتماعی خود فرد يا فرد مقابل شده وتاثیر مثبت در نجات از انحراف جنسی دارد، عن الصادق (علیه السلام) : " أكمل الناس عقلا أحسنهم خلقا "

 10- مقید بودن به نماز شب روایات کثیری در مورد اجر اخروی و دنیوی نماز شب و آثار آن وارد شده است که بحث مستقلی می طلبد و ما به تناسب بحث به بعضی از آنها اشاره می کنیم  آ - چهره را جوان و شاداب نگه می دارد ب- فرد را از انحرافات جنسی نجات می دهد ج - بیماریهای روانی را برطرف می نماید مانند : دو قطبی بودن ، استرس روحی واضطراب، خیال پردازی(یکی از عوامل مهم انحراف جنسی است ) وغیره  د- بیماریهای جسمی را برطرف کرده یا تقلیل می دهد مانند کم خونی، قند خون، پوکی استخوان ، تنگی نفس ، و...

 11- عبرت گیری از سوء عاقبت دنیوی واخروی افرادی که مبتلا به انحرافات جنسی شدن و توجه به خطرهای جدی وجبران ناپذیر آن، در اين مورد اكتفاء مى نماييم به فقره اى از آيه شريفه :  "فاعتبروا یا أولی الالباب" و حديث شريف : "ما أكثر العبر و أقل الاعتبار "

 12- یاد مرگ و زیارت اهل قبور یک روز درمیان، زیرا بجز قبور شریفه حضرات انبیاء و اولیاء ومقربین از علماء، زیارت هر روز اهل قبور قساوت قلب می آورد. عن الامام الكاظم (عليه السلام) قال عند قبر : "إن شيئا هذا آخره لحقیق آن یزهد فی آوله، إن شيئا هذا أوله لحقيق أن يخاف آخره ".

نجات از منجلاب آزادی دروغین جنسی

 13- یاد خداوند عزیز وحکیم در باطن که کل عالم در محضر ربوبی اوست، با ملامت نمودن نفس خویش که چگونه از طفل خردسال حیاء می کنی اگر شاهد این عمل شنیع تو باشد ولی از خداوند عالم به ظاهر وباطن حیاء نمی کنی و یا ملامت کند چگونه از سطوات سلاطین و قهر آنها می ترسی ولی از سلطان واقعی که ملک وملکوت عوالم تحت سیطره اوست نمی ترسی، آیا نمی ترسی درحال گناه  بواسطه زلزله یا سیل یا صاعقه یا سکته وهزاران عامل مرگ ناگهانی جان دهی و عبرت برای مردم عالم شوی .

14 - ذکر استغفار  همراه با پشیمانی از گناه تا آخر عمر هرچند گناهی از او سر نزند ،چون عاقبت امر فرد مجهول است، نمی داند عاقبت به خیر یا به شر است، بمانند راننده ای که تا آخر مقصد باید قوانین راهنمایی را اجراء واز تخلفات پرهیز کند. عن الکاظم (علیه السلام) : " لکل شیء دواء و دواء الذنوب الإستغفار".

 15- ترك گناه جسمی و جوارحی، هرچند بخاطر حیاء وترس از خویشان و دوستان باشد موثر است، زیرا درترک گناهان جسمی و جوارحی برخلاف عبادات قصد قربت شرط نیست گرچه قصد قربت کند ثواب جزیل دارد، لذا مانند بعضی کفار که بخاطر ضرر جسمی از بعضی اعمال حرام جنسى مانند زنا و لواط و غيره " اعاذنا الله وایاکم"   پرهیز می کنند چرا که؛  می دانند  یک قطره منی معادل چهل قطره خون سالم است و بخاطر لحظه ای لذت راضی به خفت و رسوایی و مبتلا شدن به امراض وحشتناک نیستند، پس بخاطر دنیا هم که شده از این گناهان باید پرهیز نمود، اگرچه بر فرض محال دینی در میان نباشد .

 این بود اتمام مرحله اول نجات از منجلاب آزادی دروغین جنسی که بصورت موجز ومختصر ارائه شد.

ادامه دارد...

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سیروس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
آموزش افزایش تاب آوری جنسی در بین خانوادهها باید ارتقا یابد.
0
0