۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۶۶۰۸۳۵
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

اسلام تأکید فراوانی بر رعایت عفت دارد

اسلام تأکید فراوانی بر رعایت عفت دارد
حجت الاسلام شاه فضل گفت: اگر اسلام به عفت تأکید دارد برای این است که عفت یک موضوع مادام العمر برای انسان است و انسان تا انسان است باید عفت نیز داشته باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل یکشنبه شب در ادامه تفسیر آیه ۳۳ سوره نور که در مسجد امام خمینی (ره) کاشان برگزار شد، گفت: در این آیه موضوع عفت و پاکدامنی قبل از ازدواج مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر انسان شرایط ازدواجش فراهم نیست عفت پیشه کند، افزود: تفکری که امروز بر دنیای غرب حاکم است بر خلاف تفکر اسلام برای عفت پیشگی است، چرا که دنیای غرب آزادی جنسی را سبب پاکی روح و روان انسان می‌داند.

حجت الاسلام شاه فضل با بیان اینکه آزادی جنسی برای انسان همراه با مشکلات زیادی است، گفت: آزادی جنسی سبب دوری انسان از ازدواج و عدم وفاداری به زندگی و همسر در بعد از ازدواج است.

وی ادامه داد: آزادی‌های جنسی دنیای غرب سبب شده خانواده معنا و مفهومی نداشته باشد و در برخی از کشورهای غربی  ۸۵ درصد فرزندان آن‌ها پدر و مادر مشخصی نداشته باشند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: انسان‌هایی که به خانواده تعهد و تعلق ندارند به شدت افسرده هستند و برای رهایی از شکست در زندگی، دست به هر جرم و جنایتی می‌زنند.

به گفته وی عاقبت آزادی‌های جنسی دنیای غرب، جرم و جنایت‌های بیشماری است که در برخی از کشور‌های غربی رخ می‌دهد.

وی با طرح این سؤال که آزادی سخت تر است یا عفت پیشگی، گفت: آن‌هایی که خود را آزاد گذاشته اند با مشکلات روحی و روانی روبرو هستند، اما عفت پیشگی و سختی‌های آن سبب آرامش انسان است.

حجت الاسلام شاه فضل هوا و هوس جنسی را سبب عطش و حریص شدن انسان دانست و افزود: آزادی‌های جنسی در غرب از تمایل به جنس مخالف به همجنس گرایی و حتی ازدواج با حیوانات سوق داده شده است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان با تأکید بر اینکه عطش آزادی جنسی انتهایی برایش متصور نیست، گفت: کسی که هوای نفس را کنترل و عفت خود را حفظ کند علاوه بر استفاده از لذت جنسی به لذت‌های دیگر دنیا نیز هم می‌رسد.

حجت الاسلام شاه فضل افزود: آزادی‌های جنسی در دنیای غرب سبب مصرف بی رویه قرص‌های روانگردان شده و جرم و جنایت را افزایش داده است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان تأکید کرد: لذت‌های جنسی تنها یکی از لذت‌های انسان است، چرا که خداوند انواع لذت‌ها را برای انسان قرار داده است تا ضمن استفاده از لذت جنسی در چارچوب تعریف شده  از لذت‌های دیگر نیز بهره مند ‌شود.

به گفته وی انتهایی برای عطش آزادی جنسی وجود ندارد و لذت جنسی اگر در دایره تعریف شده آن قرار داشته باشد، دارای ثواب و معنویت زیاد است.

وی داشتن جامعه‌ای عفیف را نیازمند کنترل چشم، عدم خودآرائی و خودنمایی در برابر نامحرم دانست و گفت: عفت و حیاء در هرگونه ارتباط با نامحرم باید رعایت شود.

دبیرجامعه روحانیت کاشان ادامه داد: اگر اسلام به عفت تأکید دارد برای این است که عفت یک موضوع مادام العمر برای انسان است و انسان تا انسان است باید عفت داشته باشد، بنابراین هرچند رعایت عفت ممکن است به مرور زمان سخت شود، اما حکم عفت از انسان برداشته نمی‌شود./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات