۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۶۰۱۲۶
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

چالش امروز جامعه افزایش سن ازدواج است

چالش امروز جامعه افزایش سن ازدواج است
حجت الاسلام شاه فضل از افزایش سن ازدواج به عنوان یکی از چالش‌های جامعه امروز نام برد و گفت: بهانه نداشتن شغل و مشکلات اقتصادی از مهمترین دلایل افزایش سن ازدواج است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل یکشنبه شب در ادامه تفسیر آیه ۳۲ سوره نور که در مسجد امام خمینی (ره) کاشان برگزار شد، گفت: پدر و مادر باید زمینه را برای ازدواج  جوان‌ها فراهم کنند.

وی از افزایش سن ازدواج به عنوان یکی از مشکلات و چالش‌های جامعه امروز نام برد و افزود: بهانه نداشتن شغل و مشکلات اقتصادی از مهمترین دلایل افزایش سن ازدواج است.

حجت الاسلام شاه فضل ازدواج در سنین بالا را دارای آفت‌های بیشماری دانست و به برخی از این آفت‌ها اشاره کرد و ادامه داد: ترس دختر و پسر در انتخاب همسر یکی از این آفت‌ها است، چرا که با افزایش سن ترس از ازدواج نیز افزایش می‌یابد.

وی سخت گیری دختر و پسر برای ازدواج را یکی دیگر از دلایل افزایش سن ازدواج اعلام کرد و گفت: ازدواج به موقع و در سن جوانی به دلیل وجود هیجانات خاص این دوره، عبور از مشکلات زندگی را آسان‌تر می‌کند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: در ازدواج‌های سنین بالا، طلاق و اختلاف و درگیری زیاد است، چرا که شکل شخصیت انسان‌ها در سن بالا تثبیت شده و تغییر ناپذیراست و سبب عدم تفاهم دختر و پسر است.

به گفته وی مشکلات اقتصادی در همه دوران‌ها و زمان‌ها وجود داشته است و تأخیر در ازدواج به بهانه مشکلات اقتصادی سبب خواهد شد خداوند انسان را به حال خود رها کند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: در آیه ۳۳ سوره نور خداوند موضوع عفت و پاکدامنی را برای کسانی که امکان ازدواج برایشان فراهم نیست را مطرح و تأکید بر حفظ عفت و پاکدامنی شده است.

وی با بیان اینکه حفظ عفت و پاکدامنی بهترین راهکار برای ازدواج موفق دختر و پسر است و هیچ راه سومی وجود ندارد افزود: در جامعه امروز حفظ عفت و پاکدامنی به شدت سخت و دشوار شده است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان تحصیل دختر و پسر در دانشگاه محل تولد و سکونت را دارای ویژگی‌های بسیار و در دانشگاه‌های غیر محل سکونت را دارای ریسک پذیری بالایی دانست و ابراز داشت: دختر و پسر حتی الامکان از تحصیل در شهر‌های دیگر انصراف و در شهر محل سکونت خود به تحصیل ادامه دهند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: بهترین راهکار برای کسانی که در سن ازدواج قرار دارند، اما شرایط ازدواج برایشان فراهم نیست، خویشتن داری و حفظ عفت و حیا است./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات