۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۵۹۷۳۶
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

بصیرت سیاسی تهدید‌ها را به فرصت تبدیل می‌کند

بصیرت سیاسی تهدید‌ها را به فرصت تبدیل می‌کند
حجت الاسلام شاه فضل گفت: بصیرت سیاسی تحمل مشکلات را برای افراد انقلابی آسان کرده و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل می‌کند و عدم آن عبور از گذرگاه‌های انقلاب را سخت خواهد کرد.
حجت الاسلام علیرضا شاه فضل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، یکی از کلید واژه‌هایی که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود مکرر به آن اشاره کرده است را کلید واژه مرز با پشتوانه انقلابی گری دانست و گفت: انقلابی گری یکی از مفاهیمی است که پیرامون آن باید بحث و گفتگو‌های زیادی انجام و شاخصه‌های آن برای جامعه به ویژه نسل نو تبیین شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران یکی از باشکوه‌ترین انقلاب‌های دنیا در قرن اخیر است که برگرفته از مکتب اسلام و قرآن کریم و سیره ائمه معصومین است که طرفداران زیادی داشته و برای اعتلای آن آماده هرگونه همکاری هستند، از این رو لازم است مولفه‌های انقلابی گری علاقه مندان به انقلاب تبیین شود تا هر کسی بتواند متناسب با توانمندی‌های مادی و معنوی خود به پیشبرد اهداف انقلاب کمک کند.

حجت الاسلام شاه فضل درادامه به برخی از مؤلفه‌های مهم انقلابی‌گری اشاره کرد و از اسلامیت و تدین به عنوان نخستین مؤلفه انقلابی گری نام برد و اظهار داشت: انقلاب ما برگرفته از مکتب اسلام است و کسانی که دل در گرو انقلاب دارند باید جنبه اسلامیت و معنویت خود را تقویت کند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب منهای احکام و قوانین اسلامی، انقلابی است که از درون تهی است، افزود: مدعیان انقلابی گری باید تلاش کنند ظواهر اسلامی در جامعه رعایت شود، ضمن اینکه مردم نیز در باطن باید به احکام اسلام پایبند شوند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان شناخت مبانی فکری امام و رهبری را دومین مؤلفه انقلابی‌گری دانست و گفت: مطالب مکتوب و سخنرانی‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب که به عنوان یک منظومه منسجم در اختیار ما است از سوی انقلابیونی که با این منظومه فکری آشنا هستند باید استخراج و در دسترس همه قرار داده شود.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: مولفه دیگر انقلابی گری تقویت علم و دانش و مهارت است و کسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی ایران دارند باید تلاش کنند با تقویت دانش و مهارت خود را در زمینه‌های مختلف به شکوفا شدن انقلاب در کشور و جهان کمک کنند.

به گفته وی مدعیان انقلابی گری باید خود را به سلاح علم و مهارت مجهز کرده تا موفقیت‌ها و دستاورد‌های عظیمی را برای انقلاب به همراه داشته باشند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان از بصیرت سیاسی به عنوان یکی دیگر از مؤلفه‌های انقلابی گری نام برد و اضافه کرد: انقلاب ما برگرفته از اسلامی است که سیاست را جزئی از خود می‌داند و کسانی که نسبت به مسائل سیاسی درک و فهم درستی نداشته باشند نخواهند توانست به این انقلاب پایبند و نسبت به شکوفایی و گسترش آن اهتمام داشته باشند.

وی افزود: از آن جایی که انقلاب اسلامی خاری در چشم دشمنان اسلام است از سوی دشمنان اسلام مورد هجمه‌های متعدد فرهنگی و اقتصادی و سیاسی قرار گرفته است، بنابراین اگر بصیرت سیاسی وجود نداشته باشد عبور از گذرگاه‌های سخت انقلاب سخت و دشوار خواهد بود.

به گفته وی بصیرت سیاسی تحمل مشکلات را برای افراد انقلابی آسان کرده و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل می‌کند.

حجت الاسلام شاه فضل همچنین دشمن شناسی را یکی دیگر از مؤلفه‌های انقلابی گری دانست و گفت: دشمنان داخلی و خارجی به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند، از این رو کسانی که دشمن شناس و هوشیار و آگاه باشند هجمه‌های دشمن را خواهند شناخت و اقدام بهنگام خواهند داشت.

دبیر جامعه روحانیت کاشان ابراز امیدواری کرد، خداوند به همه توفیق شناخت عمیق این انقلاب اسلامی همراه با توفیق عمل به دستورات اسلام و رهبری را بدهد./۱۳۰۷/ت210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
ملت با بصیرت، هوشیاری و انقلابی کشورمان اجازه نخواهند داد خواب آشفته آمریکایی‌ها در خصوص کشورمان هیچ گاه تعبیر شود.
0
0