۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۵۹۴۳۵
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

عزاداری محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود

عزاداری محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود
حجت الاسلام شاه فضل گفت: بهترین راه حل عقلانی در وضعیت قرمز کرونا، برگزاری عزاداری های محرم و فعالیت اجتماعی همراه با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی است.
حجت الاسلام علیرضا شاه فضل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به اینکه امسال تمامی مراسم‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی تحت الشعاع شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است، گفت: در وضعیت کنونی برای ادامه انجام فعالیت‌ها دو راهکار بیشتر برای ما باقی نمانده است و راهکار سومی وجود ندارد.

وی ادامه داد: برای مقابله با کرونا یا باید منفعلانه برخورد کرد و تمامی فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی را تعطیل و منتظر سفید شدن وضعیت سفید بود و با اینکه تمامی فعالیت‌های خود را با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی انجام داد تا مشکلی برای جامعه به همراه نداشته باشد.

به گفته وی بهترین راه حل عقلانی هنگام وضعیت قرمز کرونا برگزاری عزاداری‌های محرم و انجام فعالیت‌های اجتماعی همراه با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: برخی درد دین ندارند وهیچ حرکتی برای تقویت دین از آن‌ها دیده نشده امروز علم دینداری برافراشته و به بهانه اینکه اسلام مدافع سلامت است با عزداری محرم مخالفت می‌کنند.

وی تفکر این افراد را پذیرفتنی ندانست و با تأکید بر اینکه نباید فریب سخنان به ظاهر زیبا، اما فریبنده آن‌ها را خورد، اظهار داشت: عقل حکم می‌کند در کنار فعالیت‌های خود رعایت پروتکل‌های بهداشتی را هم داشته باشیم.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: گروهی دیگر که خود را ملزم به رعایت هیچگونه دستورالعمل و پروتکل بهداشتی نمی‌دانند و اقدام به برگزاری مجالس دینی می‌کنند، فعالیت این گروه نیز مورد تأئید نیست.

وی ادامه داد: این تفکر که مراسم‌های مذهبی و معنوی اهل بیت(ع) شفا دهنده است و دلیلی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد یک تفکر مردود و ضد عقل است و خداوند نیز در قرآن خطاب به این افراد می‌فرماید، با دست خود، خود را به هلاکت نرسانید.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کاشان بهترین راه کار در چنین شرایطی را برگزاری فعالیت‌های اجتماعی و مذهبی مورد تأئید ضابطین بهداشتی دانست./۱۳۰۷/ت210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات