۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۸۳۸۸۶
از سوی رایزنی فرهنگی ایران در تانزانیا؛

مستند «در لباس سربازی» منتشر می‌شود

مستند «در لباس سربازی» منتشر می‌شود
مستند «در لباس سربازی» بخش‌هایی از خاطرات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با زیرنویس و ترجمه سواحیلی و انگلیسی در تانزانیا منتشر می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مرتضی پیرانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا با سالوم باندرا ام کوکی، از رادیو سواحیلی تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

پیرانی با تبریک ایام پر برکت دهه کرامت، بر لزوم گسترش همکاری‌ها به ویژه در بخش ترجمه کتاب و ترجمه محتوا به زبان سواحیلی تأکید کرد.

باندرا نیز در سخنانی، به فعالیت‌های خود در رابطه با ترجمه کتاب، دوبله و تولید محتوا در ایران به زبان سواحیلی اشاره و آمادگی خود را برای گسترش همکاری‌ها در این زمینه‌ها اعلام کرد.

در ادامه این دیدار مقرر شد؛ یک نسخه از فیلم مستند «در لباس سربازی» با دوبله سواحیلی و انگلیسی که با همکاری مؤسسه انقلاب اسلامی در تهران تولید شده، از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در رسانه‌های تانزانیا و شبکه‌های اجتماعی مرتبط منتشر شود.

گفتنی است؛ «در لباس سربازی» روایتی ویژه از حضور رهبر انقلاب در جبهه‌ها از نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی تا ترور ایشان در تیرماه سال ۶۰ است. در این مستند، برخی تصاویر، فیلم‌ها، اسناد و همچنین خاطرات شفاهی خودگفته‌ی آیت‌الله خامنه‌ای از دوران دفاع مقدس برای نخستین بار منتشر شده است./۹۸۸/

ارسال نظرات