۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۸۳۹۰۵
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

بیکاری در بین جوانان کرمانشاهی بیداد می کند

بیکاری در بین جوانان کرمانشاهی بیداد می کند
کرمانشاه - آیت الله علما گفت: کرمانشاه علیرغم اینکه موقعیت خوبی برای توسعه دارد، در بیکاری جایگاه بسیار نامناسبی داریم و شاهد بیکاری جوانان و نخبگان این استان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه امروز با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و گفتگو کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در این دیدار اظهار داشت: باید با استفاده از توانمندی های داخلی نسبت به احیای دوباره موقعیت استراتژیک کرمانشاه در بحث بازارچه های مرزی تلاش مان را دوچندان کنیم.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه افزود: در صورتی که بتوانیم از ظرفیت مرزهای کرمانشاه به نحو مطلوب استفاده کنیم، زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی را نه تنها در این استان بلکه در دیگر مناطق کشور را فراهم خواهیم کرد.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هر تلاشی که برای توسعه و آبادنی کشور برداشت می شود در واقع حرکت به سمت سرافرازی و پیشرفت این انقلاب و نظام است، بنابراین بر همه ما واجب است که در این راه قدم های خود را استوارتر کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: براساس فرمایشات امام خامنه ای، ایران در بین کشورهای مسلمان به عنوان کشور «ام القرای» جهان اسلام شناخته می شود، بنابراین شایسته نیست که شاهد برخی از عقب ماندگی ها در این کشور باشیم.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: بنابراین همه باید برای توسعه این کشور در حوزه اقتصاد آستین ها را بالا بزنیم و نگاهمان را جهادی کنیم.

آیت الله علما ادامه داد: در حال حاضر کرمانشاه علیرغم اینکه موقعیت بسیار خوبی که برای توسعه اقتصادی دارد، در بحث بیکاری جایگاه بسیار نامناسبی در کشور دارد و شاهد بیکاری جوانان و نخبگان این استان هستیم که برای برون رفت از این وضعیت نیازمند توجه بیشتر و دلسوزانه تر به این خطه از ایران اسلامی هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: موضوع دیگری که همواره در سالهای اخیر ما را آزار می دهد نوع نگاه جامعه به اشتغال است، متاسفانه همه می خواهند رئیس شوند و یا کارمند ولی در بخش هایی همانند خدمات، کشاورزی و صنعت علاقمندی بسیاری کمی در بین جوانان دیده می شود./1400/

ارسال نظرات