۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۶۸۳۹۷۱
مدیر کل اوقاف مازندران:

اجرای امینانه نیت واقف، تبلیغ عملی ترویج فرهنگ وقف است

اجرای امینانه نیت واقف، تبلیغ عملی ترویج فرهنگ وقف است
مازندران - مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، اجرای نیات واقف را تبلیغ عملی ترویج فرهنگ وقف در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جلسه هیات رزمندگان اسلام استان، اجرای نیات واقف را تبلیغ عملی ترویج فرهنگ وقف در جامعه دانست.

وی با بیان این که ترویج فرهنگ وقف در جامعه بهترین راه دفاع از دین و ارزش های معنوی است، افزود: وقف بهترین ظرفیت در تقویت باورهای اعتقادی در جامعه محسوب می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که باید از این سنت حسنه در جهت نشر و گسترش مبانی دینی و اعتقادی در جامعه استفاده شود، خاطرنشان کرد: ائمه معصومین(ع) و علمای بزرگ اسلام خود پیشگام در ترویج فرهنگ وقف بودند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که امروز از ظرفیت فرهنگ وقف در بخش های مختلف کشور استفاده می شود، تصریح کرد: تلاش ما این از این سنت حسنه دینی در جهت کاهش مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و درمانی مردم استفاده شود.

وی در ادامه سخنان خود به وجود هزاران امامزاده و بقاع متبرکه در استان اشاره کرد و گفت: حضور امامزدگان و بقاع متبرکه در مازندران نشان دهنده ولایت مداری و عشق این مردم به اهل بیت(ع) و نوادگان آنها است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که در استان بیش از 70 درصد موقوفات مربوط به امام حسین(ع) است، تصریح کرد: باید از این ظرفیت بالای فرهنگی و دینی موجود در جهت تعمیق باورهای دینی و همچنین مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن استفاده کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن به دنبال تضعیف باورهای دینی و جایگزینی بدعت ها و انحرافات در میان مردم به ویژه جوانان است، ادامه داد: امروز به وضوح می بینیم دشمن با ابزار ضد فرهنگی و هجمه های رسانه ای، همه توان خود را در جهت تغییر باورها در جامعه به کار گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که ما سرباز و امانت‌دار اموال امام حسین (ع) هستیم، افزود: همه تلاشمان را بکار می‌گیریم تا بتوانیم برنامه‌های مذهبی و ملی در امامزادگان استان داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که در ماه رمضان و وضعیت کرونا بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی را بین نیازمندان توزیع کردیم، اضافه کرد: موقوفات امانتی است که باید به صاحبان‌شان برگردانیم.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که باید در گفتار و عمل دغدغه مقام معظم رهبری به جامه عمل بپوشانیم، گفت: برابر با نیات استان برنامه‌های غدیر در همه امامزادگان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بحث محرم را پیش‌رو داریم و باید تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم‌های مذهبی در امامزاده‌های شاخص استان در دستور کار قرار دارد.

برنامه‌‌های دهه غدیر برای جوانان دهه سوم و چهارم انقلاب اثرگذار باشد

فرمانده سپاه کربلا مازندران نیز در این جلسه با تاکید بر این که برنامه های عید غدیر واقعاً مظلوم است، گفت: برنامه‌‌های دهه غدیر باید به گونه‌ای باشد که برای جوانان دهه سوم و چهارم انقلاب اثرگذار باشد.

سردار مسلمی با تاکید بر حمایت معنوی از هیات‌های مذهبی به واسطه اهداف ویژه‌ای که هیأت‌های مذهبی داشته باشند، اظهار داشت: هیأت‌های رزمندگان هیات ریشه‌دار و دغدغه‌مند در حوزه انقلاب هستند که در این مسیر با اهتمام باید با نقش‌آفرینی در گسترش ارزش‌های انقلابی و اسلامی نقش داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که با شیوع ویروس کرونا تبدیل به فرصت شد فضای مجازی بوده است که به راحتی خیلی از مشکلات به‌واسطه شبکه‌های اجتماعی برطرف شد و داریم از فضای مجازی استفاده می‌کنیم.

سردار مسلمی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در امامزادگان مازندران، اضافه کرد: فضا و جو معنوی حاکم در امامزادگان بر کیفیت برگزاری مراسم ها اثرگذار است./950/

ارسال نظرات