۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۸۳۸۸۱
نماینده ولی فقیه در مازندران:

ایجاد تحول فرهنگی در جامعه، نیازمند احیاء مساجد است

ایجاد تحول فرهنگی در جامعه، نیازمند احیاء مساجد است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی، ایجاد تحول فرهنگی در جامعه را نیازمند احیاء مساجد دانست و گفت: باید از کارکردهای مساجد در رشد و توسعه کشور بهره گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست شورای تحول مساجد و محلات استان با اشاره به شیوع مجدد ویروس کرونا در کشور بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح جامعه تأکید کرد.

وی، ایجاد تحول فرهنگی در جامعه را نیازمند احیاء مساجد دانست و افزود: باید از ظرفیت ها و کارکردهای مساجد در رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف بهره گرفته شود.

امام جمعه ساری با بیان این که در رابطه با کارکرد مساجد، حوزه شناخت و همچنین اقدام هایی که باید انجام گیرد از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: باید در بخش شناخت مساجد، داشته ها و داده های مساجد مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که مسجد باید عبادت به مردم و جامعه تحویل دهد، افزود: مسجدی که نماز جماعت و امام جماعت نداشته باشد نمی تواند خروجی مناسبی داشته باشد.

وی بر ضرورت تقویت تولیدات فرهنگی در مساجد تأکید کرد و گفت: مساجد باید تولید کننده فرهنگ و تحول به جامعه باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مساجد باید در بحث اطلاع رسانی به روز باشند و نسل جوان را نسبت به آسیب های جدید آگاه سازند، خاطرنشان کرد: تعامل و ارتباط سازنده مساجد با جوانان و همچنین خانواده ها با هدف آگاهی بخشی به آنها ضروری است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که مسجد باید بر محله امامت و مدیریت کند، ادامه داد: مسجد باید تأمین کننده امنیت برای محله باشد همان طور که در اوایل انقلاب مساجد به عنوان سنگر دفاع از کشور بودند.

وی با اشاره به این که مساجد باید در بخش های مختلف دارای خدمات باشد، گفت: راه اندازی مراکز نیکوکاری، صندوق های قرض الحسنه و همچنین مجمع خیرین از جمله اموری است که می توان در مساجد دنبال کرد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که باید از کارکردهای مساجد در رفع مشکلات جامعه بیشتر بهره گرفته شود، افزود: مساجد دارای ظرفیت های بالایی هستند که می توانند در رشد فرهنگی و دینی جامعه بسیار اثرگذار باشند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود بر ضرورت تهیه طرح تحول مساجد با بهره گیری از رهنمودهای امامین انقلاب تأکید کرد و گفت: علاوه بر این که باید متناسب با شعار سال مقام معظم رهبری برای مساجد پشتیبانی ها و مانع زدایی ها تعریف شود./950/

ارسال نظرات