۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۸۴۰۰۳

جماران؛ پایگاهی برای نشر خاطرات و تحلیل‌های محکومان امنیتی

جماران؛ پایگاهی برای نشر خاطرات و تحلیل‌های محکومان امنیتی
آیا تنظیم و نشر خاطرات یا تحلیل‌های یک محکوم امنیتی از وظایف مجموعه رسانه‌ای منتسب به موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) است؟

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پایگاه اطلاع رسانی و خبری جمارن به تازگی مصاحبه ای با حسین موسویان داشته است. حسین موسویان، یک دیپلمات سابق است که معاون حسن روحانی در زمان دبیری شورای عالی امنیت ملی و مرکز تحقیقات استراتژیک بود. هم چنین وی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای و مجرم امنیتی است که به حکم دادگاه انقلاب تهران بر اساس ماده ۵۰۷ قانون مجازات اسلامی محکوم به 2 سال حبس تعلیقی و ۵ سال محرومیت از خدمات دولتی به خاطر اخلال در امنیت ملی شد.

جماران؛ جسین موسوی، محکوم امنیتی، مصاحبه

موسویان در مصاحبه با جماران به بیان خاطراتی از خدمت رسانی به مناطق محروم در اوائل انقلاب و موضوعاتی مانند تحصیل در دانشگاه کالیفرنیا، معاشرت با آقایان نوربخش، محمد هاشمی، لاریجانی، یثربی، ناطق نوری و واعظی می پردازد.

سایت جمارن پیش از این نیز مصاحبه ها و مطالبی از حسین موسویان درباره توافق ایران و چین، برجام، روابط ایران و عربستان و ... منتشر کرده بود.

صاحب نظران این اقدام جماران را شامل عنوان تطهیر مجرمان و فتنه‌گران، سوء استفاده از انتساب برای فعالیت علیه آرمان‌های امام راحل تلقی و آن را محکوم می کنند و از تولیت موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) می پرسند که آیا تنظیم و نشر خاطرات یا تحلیل های یک محکوم امنیتی از وظایف مجموعه رسانه ای منتسب به موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) است؟

از حجت الاسلام سید حسن خمینی، تولیت موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) انتظار می رود که تدبیر بیشتری بر این رسانه منتسب به موسسه داشته باشد و ناظرانی را برای حسن عملکرد حرفه ای این پایگاه اطلاع رسانی در راستای اهداف انقلاب، مانفع ملی، مقررات نظام اسلامی و مبانی اندیشه ای پیر جماران بگمارد.

محمد مهدی محققی
ارسال نظرات