۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۸۴۲۵۱
نماینده ولی فقیه در مازندران:

واژه تدبیر به تنهایی نمی تواند مشکل گشا باشد

واژه تدبیر به تنهایی نمی تواند مشکل گشا باشد
مازندران - امام جمعه ساری با بیان این که مسؤولان باید مشکلات مردم را جدی بگیرند، گفت: واژه تدبیر به تنهایی کافی نیست و اسم تدبیر نمی تواند مشکل گشا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان به در پیش بودن بیستم تیر روز ملی جمعیت اشاره کرد و گفت: امروز جامعه ما هم در بحث جمعتی و هم مسأله ازدواج با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با بیان این که جامعه ما به به سمت پیر شدن جمعیت حرکت می کند، افزود: سن ازدواج جوانان نیز در حال افزایش است که باید به این دو مسأله توجه جدی تری شود.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود همچنین سالگرد حادثه مسجد گوهرشاد مشهد و روز عفاف و حجاب اشاره کرد و با بیان این که عفاف و حجاب در امنیت روانی و پایداری امنیت اجتماعی جامعه بسیار مهم است، گفت: امروز در حوزه جرم و جرم شناسی بخشی از طلاق ها، قتل ها، دعواها و پرونده سازی ها معلول رعایت نکردن مسأله حجاب و عفاف و حریم محرم و نامحرم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که خانواده ها باید مسأله عفاف و حجال را جدی بگیرند، گفت: دشمنان برای ترویج بی عفتی و بی بندوباری در حوزه عفاف و حجاب برنامه دارند و تشکیلاتی حرکت می کنند و ما مقداری در این مسأله ساده اندیش و ساده نگر هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که همان طور که امام راحل فرمودند ما با ترقی و پیشرفت زنان مخالفتی نداریم بلکه با فساد و فحشا مخالف هستیم، افزود: حضور بانوان در مسائل اجتماعی با رعایت حریم ها ایرادی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات این روزهای مردم در مسأله برق اشاره کرد و با بیان این که مسؤولان باید مشکلات مردم را جدی بگیرند، گفت: واژه تدبیر به تنهایی کافی نیست و اسم تدبیر نمی تواند مشکل گشا باشد بلکه باید در تصمیم گیری ها فکر و برنامه ریزی اساسی صورت پذیرد.

امام جمعه ساری با بیان این که متأسفانه عدم برنامه ریزی در حوزه تولید برق با احداث نیروگاه ها موجب بروز چنین بحران هایی می شود، ادامه داد: وقتی فکر و تدبیر درستی در کارها نباشد دردسر ساز می شود در حالی که باید رفع مشکل کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود به مشکلات نهادهای دامی در کشور اشاره کرد و گفت: در بنادر ما میلیون ها تن نهاده و سایرکالاها وجود دارد که متأسفانه هم ترخیص با مشکل مواجه هستند و هم بخشی از این کالاها به سایرکشورهای همسایه ارسال می شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود به ظرفیت بالای شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش در طول سال میلیون ها جلد کتاب برای دانش آموزان چاپ می کند و حاضر نیست از کاغذ تولیدی این کارخانه استفاده کند و کاغذ مورد نیاز برای چاپ این کتاب ها را از خارج از کشور وارد می کنند./950/

ارسال نظرات