۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۶۸۴۰۳۳
نماینده ولی فقیه در مازندران:

نباید هر روز شاهد دستگیری یک مدیر به جرم فساد اقتصادی باشیم

نباید هر روز شاهد دستگیری یک مدیر به جرم فساد اقتصادی باشیم
مازندران - امام جمعه ساری گفت: سازوکار مدیریت، سیاست گذاری اقتصادی و مسأله تعلیم و تربیت کشور باید در مسیر صالح سازی انسان ها حرکت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دوره تربیت و تعالی خانوادگی کارکنان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، پیشرفت، عمران و آبادی و رفاه را یکی از شعارها و وعده های حکومت دینی و انقلاب اسلامی به مردم عنوان کرد و گفت: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی این وعده ها محقق شده و امروز نیز مردم ما از یک امنیت و رفاه مناسب برخوردار هستند.

وی، امنیت، رفاه و عمران آبادی را مقدمه ای برای صالح سازی در جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: اسلام طرفدار زندگی در ویرانه و مخروبه و اداره یک کشور به صورت سنتی نیست بلکه اسلام مدافع پیشرفت های مادی و عمران و آبادانی است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که رفاه، پیشرفت و عمران آبادی فسلفه خلقت انسان ها از نگاه کلام الهی است، گفت: حداکثر نگاه دنیا عمران آبادی، رفاه و امنیت است، اما این امور در اسلام جزء مسائل حداقلی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: از نگاه دین، در این خانه آباد و پیشرفته باید به یک هدف دیگری پرداخت که آن هدف عبادت و رسیدن به مقام عبودیت الهی به عنوان یکی از مهم ترین اهداف خلقت است.

وی با اشاره به این که باید از رفاه، سازندگی، عمران و آبادانی سکویی برای یک صعود و عروج معنوی بسازیم، ادامه داد: از این خانه امن، باید مأمنی برای عبادت خداوند و از عبادت خدا به عبودیت رسیدن بسازیم.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به مسأله صالح سازی انسان ها در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: از نگاه دین انسان ها باید صالح شوند و این به معنای رسیدن به عبودیت از راه عبادت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اگر انسان ها عبد شوند هدف خلقت تحقق پیدا می کند، ادامه داد: دنیای امروز تنها شعار آزادی سر می دهد، اما مسأله آزادی در نگاه دین مبین اسلام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به این که دنیای امروز تنها به دنبال مسائل مادی و آزادی هستند و از خداوند متعال و ارزش های الهی فاصله گرفته اند، افزود: اما جامعه اسلامی در کنار پرداختن ب مسائل مادی، آزادی و امنیت به موضوع عبودیت نیز توجه جدی دارد.

امام جمعه ساری با بیان این که هدف خلقت، عبودیت و عبد خدا شدن است، گفت: انسان صالح از نگاه دین یعنی انسانی که عبد خدا باشد و اگرخانواده ها بتوانند انسان عبد تربیت کنند به مسؤولیت خود عمل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که اگر روحانیت بتوانند از مخاطبان خود عبد و بنده خدا بسازد به مسؤولیت خود عمل کرده است، افزود: جامعه امروز باید فرزندان خود را این گونه تربیت کند، چون چنین انسان هایی می توانند دنیا را متحول کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، امام خمینی(ره) را عبد صالح خدا معرفی کرد و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به دلیل همین جایگاه الهی که داشتند توانست دنیا متحول کند.

وی با تأکید براین که سازوکار مدیریت، سیاست گذاری اقتصادی و مسأله تعلیم و تربیت کشور باید در مسیر صالح سازی انسان ها حرکت کند، افزود: باید به سمت به وجود آمدن روح عبودیت در جامعه حرکت کنیم.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود از وجود فساد اقتصادی، اختلاس و دریافت رشوه در میان برخی مسؤولان کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: اگر انسان ها عبد باشند همه چیز اصلاح می شود و هر روز شاهد دستگیری یک مدیر به جرم اختلاس و ارتشاح نیستیم./950/

ارسال نظرات