۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۸۴۲۵۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

گام دوم انقلاب را باید محکم برداریم

گام دوم انقلاب را باید محکم برداریم
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: امروز باید به آرامی به سمت و سوی دهه پنجم و گفتمان تمدن بزرگ اسلامی جلو برویم و گام دوم انقلاب را محکم برداریم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: هر جریانی زمانی پایدار خواهد بود که اصل و ریشه پاک داشته باشد و در عرصه و زمین مناسب غرس شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران یکی از این جریان‌ها است که در زمین پاک مردم شریف و نجیب و بی نظیر ایران غرس شد و به لحاط بنیه قویترین انقلاب در جهان است که بیشترین تهاجم به انقلاب اسلامی ایران شد و بیشترین ضربه را تحمل کرد و بیشترین محاصره را تحمل کرد، اما موفق نشدند آسیبی به انقلاب اسلامی بزنند.

آیت الله سلیمانی به برخی از دلایل شکست دشمنان اسلام و نظام در مقابل انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و اظهارداشت: بنیانگذار انقلاب اسلامی بیشترین نقش را برای تحقق انقلاب اسلامی، به مردم ایران واگذار کرد.

وی با اشاره به اینکه قدرت، اصالت، محور و اصل انقلاب اسلامی مردم هستند افزود: انقلاب برای مردم و مردم برای انقلاب هستند و این یک اصل برای تداوم و پایداری انقلاب اسلامی است و درهیچ انقلابی چنین پایگاه مردمی وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: امام خمینی (ره) نه تنها نقش مستقیم صدور و حدوث و انجام انقلاب، بلکه تداوم انقلاب را نیز به مردم واگذار کرد و مردم با همان شدتی که در انقلاب نقش داشتند در حفظ و استمرار و تداوم انقلاب را نیز نقش اصلی را داشتند و دارند.

به گفته وی امام خمینی (ره) بعد از ۵۰ روز از پیروزی و عمر انقلاب اسلامی تعیین نظام سیاسی کشور را با برگزاری رفراندوم به مردم واگذار کرد و مردم نظام کشور را انتخاب کردند و این اراده و عزم و میل و عشق و ایمان مردم بود که نظام سیاسی کشور را انتخاب کرد.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: امام خمینی (ره) سیستم تصمیمات جهان را بین دو قدرت مادی شرق و غرب بر هم زد و شعار نه غربی و نه شرقی را در جامعه طنین انداز کرد و در دوره‌ای که آمریکا به نمایندگی از غرب و براساس تفکر سرمایه داری و مالکیت خصوصی و شوروی به نمایندگی از شرق بر مبنای تفکر کمونیستی و مالکیت اشتراکی جهان را بین خود تقسیم کرده بودند قدرت سومی را به نام جمهوری اسلامی ایران به دنیا معرفی کرد.
 
امام خمینی شعار نه غربی و نه شرقی را در دنیا طنین انداز کرد
وی افزود: امام خمینی (ره) مبتنی بر اصول وحیانی و با استفاده از متون قرآنی و حدیثی یک قدرت سومی را به نام جمهوری اسلامی ایران به دنیا معرفی کرد که این قدرت، قدرت معنویت و اخلاق و وحی و دین و مکتب اسلامی بود و شعار نه غربی و نه شرقی را درجهان طنین انداز کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار داشت: با جبهه گیری دو قدرت جهانی در برابر قدرت جمهوری اسلامی ایران، سلاح‌های این دو قدرت در ۸ سال دفاع مقدس برعلیه انقلاب اسلامی به کار گرفته شد.

به گفته وی امام خمینی (ره) عصر حاضر را متأثر از اندیشه‌های انقلاب اسلامی ایران کرد و در مقابل دو قدرت جهانی که می‌خواستند جوامع بشری را تبدیل به جوامع بی دینی و بی ایمانی و بی اعتقادی و گستاخ در برابر ارزش‌های الهی کنند، ایستاد و مقابله کرد.

آیت الله سلیمانی گفت: دنیای غرب و شرق با دین مقابله و مبارزه کردند و تمام مظاهر دین را در هم کوبیدند و دین را افیون جامعه می‌دانستند و امروز نیز تمام مظاهر فساد از دنیای غرب است.

وی ادامه داد: در این دنیای وانفسایی که دو قدرت دنیا را تقسیم کرده بودند و مبتنی بر یک اصل مثلث با یکدیگر توافق داشتند تا جامعه را به بی دینی و بی اعتقادی و لااباگری تربیت کنند، اما انقلاب اسلامی دین و مکتب و اسلام و قرآن را به عنوان یک پدیده نوظهور به عنوان قدرت سوم به جهان معرفی کرد به طوریکه کاخ سفید کلاس نهج البلاغه شناسی برگزار کرد.

با انقلاب اسلامی دین در دنیا مطرح شد
نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی دین در دنیا مطرح شد و نه تنها مسجد بلکه کلیسا و کنیسه نیزاحیاء شد و معتبر شد و دین در دنیا به عزت رسید.

به گفته وی با پیروزی انقلاب اسلامی ایران تمام دولت‌ها و ملت‌های جهان متأثر از دین شدند حتی اگر در ظاهر نخواستند زیر بار دین بروند، اما دین قدرت گرفت.

آیت الله سلیمانی گفت: برخی از بزرگان کشور چنان فرهنگ خود را باخته بودند و روحیه خود را از دست دادند که معتقد بودند اگر انقلاب شود باید اصول انقلاب را از نظام کمونیستی وام بگیریم و این در حالی است که دین مکتب گویایی درهمه زمینه‌های انقلابی و اخلاقی و اقتصاد و فرهنگی و نظامی و سیاسی است.

وی ادامه داد: امام اصل مردم محوری و مردم داری را در جامعه تبیین کرد و مردمی را صحنه آورد که متکی بر سلاح نبودند و پشتوانه نظامی نداشند، اما اراده و عزم و ایمان داشتند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: امام خمینی با تأسی از پیامبراکرم (ص) و امام حسین (ع) و امامان معصوم به گونه‌ای نقش آفرین شد که خون را بر شمشیر پیروز کرد.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه دستاورد‌های زیادی در چهار دهه اخیر به دست آوردیم، افزود: امروز به آرامی به سمت و سوی دهه پنجم و گفتمان تمدن بزرگ اسلامی باید جلو برویم و گام دوم انقلاب را محکم برداریم./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات