۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۸۴۳۶۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

منازل زلزله‌زدگان گرمه و جاجرم تا پیش از فرارسیدن پاییز ساخته شود

منازل زلزله‌زدگان گرمه و جاجرم تا پیش از فرارسیدن پاییز ساخته شود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: تلاش شود ساخت‌وساز منازل زلزله‌زدگان گرمه و جاجرم تا زمانی که هنوز هوا سرد نشده و قبل از فرارسیدن پاییز، به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد امروز در بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های گرمه و جاجرم، ضمن دیدار با خانواده‌های زلزله‌زده شهر شوقان و روستای عمارت از توابع شهرستان جاجرم و روستاهای شورک و قزل‌حصار سفلی از توابع شهرستان گرمه، از نزدیک در جریان روند بازسازی منازل آن‌ها قرار گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان در این بازدید با اشاره به تخریب شماری از روستاها و منازل روستاییان این مناطق، اظهار کرد: در جریان دو زمین‌لرزه 5.5 و 5.4 ریشتری که 27 اردیبهشت‌ماه امسال مناطقی از جنوب خراسان شمالی را لرزاند، برخی از روستاها به‌ویژه در شهرستان‌های گرمه و جاجرم تخریب زیادی داشته و بسیاری از خانه‌های مردم در این مناطق از بین رفته است؛ به‌گونه‌ای اکنون در این روزهای گرم و شب‌های سرد منطقه، شماری از مردم در چادر زندگی می‌کنند.

وی افزود: تا هفته پیش دولت در رابطه با اعطای تسهیلات ساخت‌وساز به زلزله‌زدگان گرمه و جاجرم مصوبه‌ای نداشت؛ اما کمتر از یک هفته است که مصوبه دولت برای ساخت‌وساز منازل زلزله‌زدگان ابلاغ شده و اکنون اعطای تسهیلات ویژه زلزله‌زدگان آغاز شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه در این مدت تسطیح مناطق صورت گرفته و پی‌کنی‌ها نیز توسط خود مردم انجام شده است، گفت: از سوی دیگر مسؤولان مربوطه در استان قول داده‌اند در پی ابلاغ مصوبه دولت، در چند روز آتی کار ساخت‌وساز منازل با شتاب بیشتری جریان یابد.

وی تصریح کرد: همه کسانی که مسئولیت دارند باید تلاش کنند تا زمانی که هنوز هوا سرد نشده و قبل از فرارسیدن پاییز، کار ساخت‌وساز منازل را به نتیجه برسانند تا مردم از چادر به زیر سقف خانه‌های خود بروند؛ چون اگر به فصل سرما برسیم مشکلات مضاعف می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه گفت: دولت در رابطه با تکالیف اولیه خود در قبال زلزله‌زدگان ازجمله درزمینهٔ اهدای چادر، امکانات، آب و ... عملکرد مناسبی داشته؛ اما مهم بحث ساخت‌وساز منازل است که عزیزان ما در روستا مدتی منتظر اعطای این تسهیلات ماندند.

وی خاطرنشان کرد: گلایه‌ای که هم مردم روستا و هم ما از دولت داریم این است که قریب دو ماه موضوع اعطای تسهیلات به زلزله‌زدگان گرمه و جاجرم را تأخیر انداخت، در حالی که اگر اعطای تسهیلات زودتر انجام می‌گرفت شاید الآن کار به نتیجه رسیده بود یا حداقل بخش زیادی از ساخت‌وساز منازل اجرا شده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: الآن هم که مصوبه ابلاغ شده، از مسؤولان استانی انتظار می‌رود کار را سریع‌تر به نتیجه برسانند تا مردم این مناطق، بیش از این در این شرایط سخت باقی نمانند.

گفتنی است، 27 اردیبهشت‌ماه امسال در ساعات 3 و 34 دقیقه و 5 و 24 دقیقه زمین‌لرزه‌هایی به بزرگی 5.5 و 5.4 ریشتر مناطقی از جنوب خراسان شمالی در شهرستان‌های گرمه و جاجرم را لرزاند که در این زمین‌لرزه‌ها به هزار و 200 واحد مسکونی در بیش از 47 روستا خسارت وارد شد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات