۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۸۴۴۰۵
حلقه مفقود فرهنگ (۲۸)؛

۵ طرح فرهنگی پیشنهادی به دولت جدید

۵ طرح فرهنگی پیشنهادی به دولت جدید
حجت الاسلام حاجی زاده گفت: آخرین و مهم ترین اولویت فرهنگی ترویج فرهنگ زاد و ولد در جامعه است که این فرهنگ با حمایت قاطع دولت از خانواده ها امکان پذیر می شود.

حجت الاسلام یدالله حاجی زاده عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفتگو به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم گفت: اولین مسئله مهم فرهنگی کشور رسیدگی و سر و سامان دادن به فضای مجازی است که با توجه به آفات و آسیب های موجود و وابستگی نسل جوان جامعه به فضای مجازی این موضوع قابل اهمیت می باشد که بارها مقام معظم رهبری به حفاظت و صیانت جامعه از  آلوده شدن به آفات فضای مجازی تاکید کرده اند. .

وی افزود: مسئله دوم از اولویت های فرهنگی دولت جدید آشنایی خانواده ها و جوانان با فرهنگ کتاب و کتاب خوانی می باشد که دولت با تبلیغ و ترغیب جامعه و ایجاد کتابخانه های عمومی در شهر و روستا می تواند زمینه ساز این فرهنگ باشد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: سومین اولویت دولت سیزدهم می تواند ترویج فرهنگ اسلامی، اهل بیت، علما و مساجد باشد زیرا امروزه نقش اسلام و اهل بیت در جامعه ما کمرنگ شده است.

وی ادامه داد: اولویت چهارم را می توان ارزش قائل شدن به اهل هنر و فرهنگ نامید زیرا که هنر و فرهنگ روح هر جامعه ای می باشد اما امروزه در جامعه ما بجای بها دادن به اهل قلم و هنر به فوتبالیست ها و هنرپیشه های پر حاشیه توجه می شود.

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم اظهار داشت: آخرین و مهم ترین اولویت فرهنگی ترویج فرهنگ زاد و ولد در جامعه است که این فرهنگ با حمایت قاطع دولت از خانواده ها از قبیل اعطای وام، تسهیلات، حمایت های مادی و معنوی امکان پذیر می شود.

سینا ریاحی
ارسال نظرات