۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۸۴۴۴۴

بیانیه‌ امور خواهران بسیج اساتید و نخبگان حوزه به مناسبت هفته حجاب

بیانیه‌ امور خواهران بسیج اساتید و نخبگان حوزه به مناسبت هفته حجاب
جمعی از اساتید بسیجی حوزه ضمن محکومیت شدید عاملان مروج بی‌عفتی و بی‌حیایی در سطح جامعه، اعلام کردند که اکنون وضعیت عفاف و حجاب جامعه تا نقطه‌ی مطلوب فاصله‌ی زیادی دارد.

به گزارش سرویس حوزو و روحانیت خبرگزاری رسا، جمعی از اساتید بسیجی حوزه ، ضمن حمایت روزافزون از گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و محکومیت شدید عاملان و مزدوران داخلی و ایادی استکبار مروج بی‌عفتی و بی‌حیایی در سطح جامعه، اعلام می‌داریم که اکنون وضعیت عفاف و حجاب جامعه تا نقطه‌ی مطلوب فاصله‌ی زیادی است.

متن بیانیه‌ امور خواهران بسیج اساتید، مدیران ونخبگان حوزه علمیه قم  به مناسبت هفته حجاب و عفاف به این شرح است:

هو الرحمن

 حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام)می فرمایند: اهل العفاف اشراف الاشراف (میزان‌الحکمه: ج24ص 125) حجاب، جزء ضروریات دین و از مؤکدات آیات و روایات است و این فریضه موجب حفظ عزت و کرامت_زنان و مردان و تشخّص و ارزش‌گذاری به مقام زن  وصیانت از حریم و شخصیت انسانی اوست.

امروزه، در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبار جهانی، در قتل‌عام فرهنگی قصد دارند، این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاش‌اند این زینت بندگی را از آنان بگیرند و برای سوداگری رذیلانه و لذت‌جویی حیوانی از ریحانه آفرینش، مزورانه‌تر و خوفناک‌تر از رضاخان قلدر، در تلاش‌اند پوشش اسلامی - ایرانی را مخالف با آزادی زن معرفی کنند تا به هدف  پست خود برسند، وظیفه‌ی اصلی به دوشِ همه مردان مؤمن و زنان مؤمنه در جامعه اسلامی است تا این زینت و تاج بندگی را پاس بدارند . وقتی، شیادان و خناسان بر ترویج فحشا و بی‌عفتی تلاش بی وقفه دارند ، باید یکایک هم‌وطنان عزیز و مسئولان و نخبگان، مراقبت نمایند تا این سرمایه بی‌بدیل عفاف و غیرت، به تاراج نرود و این امر میسر نمی‌شود، مگر اینکه یک عزم همگانی، توسط قوای سه‌گانه و دستگاه‌های متولی و بخصوص حوزه‌های علمیه، به‌عنوان علمداران و رهبران تمدن و فرهنگ ناب اسلامی، صورت گیرد. حادثه 21 تیر 1314 نمونه‌ای از حرکت سازماندهی شده دشمنانِ سفاک و ظالمی است که با عناوین جذاب و فریبنده از جمله کشف حجاب، به چیزی جز نابودیِ کیان خانواده و لگدمال شدن شخصیت و کرامت بانوان، نمی‌اندیشند.

امروز نیز دشمنان قسم‌خورده‌ی فرهنگ ایران اسلامی، کاملاً به‌صورت آشکار و میدانی وارد عمل شده و در غفلتِ محضِ برخی متولیان و مسئولین ذی‌ربط که گاهی  بی‌برنامه، سطحی‌نگر، ناهماهنگ و مسئولیت‌ناپذیرند ووظایف ذاتی خود را بر گردنِ نهاد دیگری می‌اندازند وبا استفاده از عرصه‌های مختلف و متنوع فرهنگی و هنری و تطمیع برخی عناصر خائن به فرهنگ ناب ایرانی اسلامی این مرزوبوم، و بهره‌مندی  از شبکه‌های اجتماعی ، تلاش گسترده کرده و در آندلیسه کردن و ترویج فرهنگ برهنگی و اباحه‌گری و مبارزه با گوهر ناب عفاف و حجاب، به‌شدت در حال فعالیت و کار شبانه‌روزی هستند. انتظار است مجلس، در قانون‌گذاری و نظارت، دولت، درمدیریت دستگاه‌های فرهنگی و قوه قضائیه، در اجرای قوانین مرتبط، جدیت و مراقبت نیکو داشته باشند تا خدای‌نکرده، جامعه اسلامی وبه تبع آن جهان اسلام با یک آندلس دیگر مواجه نگردد.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام هفته عفاف و حجاب، باید گفت همه هفته‌ها و روزها و هر دقیقه و ثانیه، باید بزرگداشت عفاف و حجاب باشد. کالبد فرهنگی جامعه همواره نیازمند خون پاک و معطر عفاف و حجاب است. مولا و رهبر عزیزتر از جانمان فرمودند، «فرهنگ، مانند هوایی است که تنفس می‌کنیم» پس اگر این هوا مسموم و آلوده به بی‌عفتی و بی‌غیرتی شد، آن‌وقت عرصه بر همه آحاد جامعه، فارغ از زن و مرد، تنگ شده و تنفس فرهنگی جامعه و امنیت روانی آن، دچار اختلال خواهد شد.

جمعی از اساتید بسیجی حوزه ، ضمن حمایت روزافزون از گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و محکومیت شدید عاملان و مزدوران داخلی و ایادی استکبار مروج بی‌عفتی و بی‌حیایی در سطح جامعه، اعلام می‌داریم که اکنون وضعیت عفاف و حجاب جامعه، زیبنده ایران اسلامی که وامدارِ خونِ خیلِ شهدایی است که در وصیت‌نامه‌هایشان، به اهمیت حجاب اشاره کرده‌اند، نبوده و علی‌رغم همه تلاش‌ها، باید تا نقطه‌ی مطلوب که فاصله‌ی زیادی است، تلاش‌ها مضاعف‌ شده و ضمن  نصب العین قراردادن فرمایشات رهبر فرزانه  خود را مکلف جدی و قطعی به اجرای منویات معظم‌له ومراجع معظم تقلید  بدانیم و با مسئولیت‌پذیری بیش‌ازپیش، امر مقدس ترویج حجاب و عفاف را مجدانه، دنبال کنیم. مجدداً، مصرانه مطالبه جدی و خستگی‌ناپذیر، از مسئولین امر داریم که نسبت به کوچک‌ترین اقدامِ جدی، مسامحه نکرده که هرگونه مسامحه در این امر، خسرالدنیاوالآخره را، برایمان رقم خواهد زد.

و الحمدلله و الیه المشتکی

امور خواهران بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم

ارسال نظرات