۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۸۴۵۵۳
امام جمعه ملبورن استرالیا:

محرم تریبونی برای نشر پیام همزیستی و اتحاد اسلامی است

محرم تریبونی برای نشر پیام همزیستی و اتحاد اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی خطاب به سخنرانان، مبلغان و مداحان، گفت: محرم تریبونی برای نشر پیام همزیستی و اتحاد اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن استرالیا و عضو مجمع علمای شیعه پاکستان، در نشستی که با عنوان محرم الحرام با حضور نمایندگان ادیان الهی در شهر ملبورن استرالیا برگزار شد، ایجاد موج تنش در فضای پاکستان را به شدت محکوم کرد و گفت: سخنرانان، مبلغان و مداحان از فرصت عزاداری های محرم استفاده بهینه کنند و از تریبون محرم پیام همزیستی، اتحاد اسلامی و انسانی را منتشر کنند.

وی با تاکید به این که اقدامات دولت استرالیا در ترویج و ایجاد فضای مسالمت آمیز و همزیستی بین ادیان تحسین برانگیز است، تمام ادیان الهی در این کشور را دارای جایگاه ویژه و مورد احترام عموم مردم دانست و ابراز داشت: همه ما خود را برای تقویت روحیه برادری بویژه اتحاد اسلامی در محرم پیش رو متمرکز کنیم و از منبر حسینی پیام همدلی و هبستگی را برای جهانیان منتشر کنیم.

این روحانی استرالیایی با اشاره به لزوم محدودیت‌های کرونایی و تمهیدات دولت استرالیا در ایام محرم در خصوص برگزاری مراسمات و آیین‌های مذهبی، گفت: سخنرانان، مبلغان و مداحان روضه های سیدالشهداء(ع) اهداف قیام حسینی، پیام صلح و برادری اصحاب باوفای حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام و تعلیمات شهدای کربلا را برای مردم تشریح کنند.

وی خطاب مسؤولان هیئت های روضه های ابا عبد الله(ع) و حسینیه ها در ماه محرم اظهار داشت: از ظرفیت عظیم عشره محرم بخوبی استفاده کنید و در ایجاد فضای برادری، وحدت و هماهنگی نقش برجسته ای ایفا کنید، محرم تریبونی برای نشر پیام همزیستی و اتحاد اسلامی در جهان است.

شخصیت های حاضر در این نشست نیز در سخنان خود بر تقریب ادیان و مذاهب تاکید کردند و بی توجهی دولتمردان نسبت به مشکلات و خواسته‌های مردم را دلیل اصلی چالش‌های اقتصادی و ضعف معیشتی در کشور تعبیر کردند.

آنان افزودند: شورای جهانی برای ترویج اتحاد میان پیروان ادیان و مذاهب الهی و تقویت رواداری و انسجام در جوامع تشکیل شود.

آنان گفتند: همه ما از ظرفیت ماه محرم برای ترویج و تقویت اتحاد، اخوت و رواداری در جامعه استفاده کنیم./988/

ارسال نظرات