۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۸۴۵۹۵
حجت الاسلام احمدی:

مساجد باید از سیاست زدگی و جناح گرایی پرهیز کنند

مساجد باید از سیاست زدگی و جناح گرایی پرهیز کنند
کرمانشاه ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه با تأکید بر لزوم اجتناب مسجد از سیاست زدگی و عملکرد جناحی گفت: سیاست مسجد باید همان سیاست اسلام و انقلاب باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام یوسف احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه صبح امروز در گارگاه آموزشی روحانیون پایگاه های اجتماعی مستقر در سطح استان کرمانشاه در سخنانی عنوان کرد: جایگاه مسجد تنها اقامه نماز و یا برگزاری مراسم های مذهبی نیست.

وی مساجد را یک پتانسیل عظیم در جامعه اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: مساجد محور برگزاری کارهای فرهنگی و انقلابی هستند، از این جهت می توان برنامه های فرهنگی و مذهبی بسیار متنوعی در آن ها صورت داد.

حجت الاسلام احمدی در ادامه تأکید کرد: اسلام از همان روزهای نخستین خود، نگاه بسیار حساسی به بحث ایجاد مساجد داشت تا جایی که رسول اکرم(ص) زمانی که وارد هر شهری می شدند ابتدا اقدام به ایجاد و تأسیس مسجد می کردند و قصد حضرت(ص) از این اقدام نیز ایجاد یک مکان برای سامان بخشیدن به کارهای حکومت اسلامی بود، بنابراین به جز اقامه نماز، مساجد در جامعه اسلامی کارکردهای دیگری نیز دارد.

وی اظهار داشت: در زمان رسول خدا(ص) امت اسلام مشکلات و مسائل خود را به مسجد می آوردند و نزد ایشان بیان می کردند، به گونه ای که مسجد به یک پارلمان برای حل مشکلات مسلمانان تبدیل شده بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امروز هم این نقش بسیار مهم بر عهده ائمه جمعه و امامان محله است و این عزیزان باید با ایجاد پایگاه های فرهنگی و اجتماعی در مساجد شهر به ویژه در مساجد محلات حاشیه ای نقش و کارکرد اصلی مساجد را دوباره زنده کنند.

وی تصریح کرد: امروز باید همواره شاهد حضور روحانیون در پایگاه های فرهنگی و اجتماعی باشیم تا این عزیزان بتوانند بخشی از مشکلات مردم و جامعه را با تجربه و روحیه انقلابی و دینی خود برطرف کنند.

حجت الاسلام احمدی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: امامان محله در انجام وظیفه مقدس خود نباید هرگز احساس خستگی یا دلزدگی کنند و در این مسیر باید همواره از تجربیات بزرگان دین و علما استفاده کنند.

این استاد حوزه علمیه گفت: وظیفه بسیار مهم دیگری که بر دوش روحانیون به ویژه امامان محله می باشد، بحث جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است، زیرا دشمن برای این قشر از انقلاب نقشه های پلید بسیاری در سر می پروراند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: دشمن جنگ تمام عیاری در حوزه رسانه و فضای مجازی علیه انقلاب و نظام اسلامی ما آغاز کرده است و روز به روز به شدت آن می افزاید و در این مسیر فتنه های بسیاری را نیز در آستین خود دارد، بنابراین باید گفت که سیاست مسجد باید همان سیاست اسلام و انقلاب باشد و از سوی دیگر مساجد از سیاسی بازی و جناح گرایی به شدت دوری کنند.

حجت الاسلام احمدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: مسأله دیگری که در سال های اخیر مورد توجه حوزه علمیه بوده است، حضور بیشتر و جدی تر روحانیون در فضای مجازی است، امروز دشمن فضای مجازی را به یک جبهه گسترده برای خود تبدیل کرده است و هر روز در این جبهه شبهات بسیاری علیه اسلام پیاده می کنند./1400/

ارسال نظرات