۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۸۴۶۱۲
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

زوج های جوان برای استحکام کانون خانواده خود نیازمند آموزش هستند

زوج های جوان برای استحکام کانون خانواده خود نیازمند آموزش هستند
اصفهان ـ بانکی‌پور‌فرد با اشاره به رونمایی از کتاب «تار و پود عاشقی»، گفت: زوج های جوان برای استحکام کانون خانواده خود نیازمند آموزش هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، امیرحسین بانکی پورفرد نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در نشست خبری رونمایی از کتاب «تار و پود عاشقی» با اشاره به نگارش و چاپ کتابهای مختلفی در خصوص نیازهای و مسائل مربوط به دوران پیش از ازدواج و زمان آغاز ازدواج و شروع زندگی مشترک و مسائل مربوط به خانواده و استقبال از این کتب، گفت: در کتاب‌های مربوط به خانواده و روانشناسی خانواده و اخلاق در خانواده به منظومه‌های مربوط به ازدواج و ارتباط جوانان با خانواده در دوران قبل و بعد ازدواج کمتر توجه شده است.

وی ادامه داد: ارتباط ما با خانواده باید پس از ازدواج هم مسؤولانه‌تر باشد هم منظم‌تر و مؤثرتر باشد و ارتباط جوانان با همسر تحت تأثیر جدی ارتباط شخص با خانواده خود و همسر است و این موضوع نیازمند مدیریت است که در کتاب تار و پود عاشقی به آن پرداخته شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پس از ازدواج ارتباط ما با اقوام با دوران مجردی بسیار متفاوت است و باید این آموزش‌ها به درستی ارائه شود تا جوان دچار بحران و مشکل در ارتباط با اقوام و خانواده در زمان پس از ازدواج نشود.

بانکی‌پورفرد با اشاره به اینکه جوانان پیش از ازدواج ارتباط نزدیک و صمیمی با دوستان دارند و پس از ازدواج این شرایط دستخوش تغییر می‌شود، تصریح کرد: ارتباط با دوستان خود و همسر و همچنین رفت و آمد با دوستان متأهل و مجرد و ارتباطات دوستانه و مدیریت آن از مهمترین مسائلی است که نیازمند آموزش است تا مانع آسیب‌های گسترده‌ای که در این زمینه‌ها وجود دارد شده و زندگی مشترک دستخوش مشکلات نشود.

رییس کمیسیون ویژه جمعیت و تعالی خانواده با تأکید بر ضرورت ساماندهی روابط زوجین با جامعه و افراد پیرامونی اظهار کرد: جوانان در فصل اول کتاب تاروپود عاشقی به خوبی آموزش می‌بینند که چگونه با شرایط جدید مواجه شوند و بدانند دوران مجردی به پایان رسیده است و باید بتوانند روابط خود را به درستی مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه فصل آخر کتاب تاروپود عاشقی به مسأله حل اختلاف پرداخته است، گفت: رسیدگی به روش‌های حل اختلاف و ارائه مهارت چگونگی برطرف کردن تنش‌ها و اختلافات یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن پرداخته شود و در فصل اخر این کتاب به تفصیل و با ارائه روش‌های کاربردی به آن پرداخته شده است.

بانکی‌پورفرد با اشاره به اینکه کتاب تار و پود عاشقی توسط وی و حامد مصلحی نوشته شده است، افزود: این کتاب از جنبه اخلاقی و اسلامی و روانشناسی به مباحث حوزه خانواده پرداخته است و توسط انتشارات حدیث راه عشق که از انتشارات برتر در حوزه خانواده است به چاپ و نشر رسیده است و اگرچه با هدف ارائه راهکار به زوج‌های جوان نوشته شده اما برای همه خانواده ها کاربردی است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
سلامت جسم و روح جوانان در هر طایفه و قبیله و مملکت و کشور و قاره و جهانی در اولویت است.
0
0