۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۶۶۲۲۹۸
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

کتب درسی، گلوگاه سند ۲۰۳۰ در نظام آموزشی

کتب درسی، گلوگاه سند ۲۰۳۰ در نظام آموزشی
اصفهان - بانکی‌پورفرد با اشاره به پافشاری برخی افراد به اجرای سند ۲۰۳۰ در نظام آموزشی، گفت: این سند ابلاغ نشده، اما به برخی کارشناسان آموزش داده شده و به آن اعتقاد دارند.

امیرحسین بانکی‌پورفرد نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه کتب درسی یکی از گلوگاه‌های سند 2030 در آموزش و پرورش است، گفت: در میان بافت کارشناسی آموزش و پرورش افرادی هستند که به اجرای سند 2030 باور دارند، هرچند مدیران ارشد آموزش و پرورش انسان‌های سالمی باشند.

وی در ادامه افزود: باید گروه‌های جهادی و اندیشکده‌هایی در کشور شکل بگیرد که مبانی سند 2030 و سندهای پیوست آن را مطالعه و بررسی کنند و آنها را در محتوای آموزشی و کتب درسی مدارس شناسایی کنند و نمونه‌های آن را به دست نمایندگان مجلس و مسؤولان مربوطه برسانند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ارائه حتی چند نمونه از تعالیم سند 2030 در کتب درسی نشان دهنده اجرای خاموش و پذیرش سند 2030 در ساختار آموزشی کشور است، این سند هرگز یک سند ابلاغی نبوده است بلکه خیلی زودتر از اینکه ابلاغ شود مواد آن فرهنگ سازی شده و در دوره‌های آموزشی و نظریات به ظاهر علمی که مبنای علمی هم ندارد به خورد کارشناسان داده شده و برخی کارشناسان نمی‌توانند خود را از این باورها دور کنند.

بانکی‌پورفرد با بیان اینکه ادبیات سند 2030 علمی نیست، اظهار کرد: باید به کتب درسی به عنوان یک بزنگاه در خصوص پیاده سازی این سند نگاه کرد و اقدام جدی در خصوص شناسایی تعالیم سند 2030 در کتاب‌ها صورت داد، در عین حال فعالیت‌های تربیتی و فوق برنامه مدارس و به ویژه مهدکودک‌ها که چندان به آنها نظارت نمی‌شود و متولی ویژه‌ای هم ندارد، از دیگر عرصه‌هایی است که عناصر معتقد به اجرای سند2030 در آن فعالیت دارند.

وی اهتمام و انسجام جهادی برای شناسایی عرصه‌هایی که سند 2030 در آن اجرای شده است را امری ضروری توصیف کرد و گفت: یک نمونه بارز اهتمام داشتن برخی در کشور به سند 2030 همین مسأله ازدواج زیر 18 سال است، از تعالیم این سند ممنوعیت ازدواج افراد زیر 18 سال است و ناگهان در دولت نیز ممنوعیت اهدای وام ازدواج به افراد زیر 18 سال مطرح می‌شود.

رییس مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: کتاب مدیریت خانواده سال دوازدهم که سال آخر دبیرستان و نزدیک به 18 سالگی دانش آموزان است، به شدت با مقاومت و مخالفت افرادی در نظام تعلیم و تربیت با این توجیه که مروج ازدواج کودکان زیر 18 سال است، مواجه شد و حتی یک سال چاپ این کتاب متوقف شد و امسال نیز با مقاومت بسیار مواجه شده است.

بانکی‌پورفرد با بیان اینکه افرادی که معتقد به سند 2030 هستند مخالف ازدواج جوانان زیر سن 18 سال هستند، تصریح کرد: در ماجرای چاپ کتاب مدیریت خانواده برای سال دوازدهم برخی افراد به نحوی رفتار کردند که انگار سند 2030 برای آنها وحی منزل است و هرچیزی که با این سند زاویه داشته باشد را حذف خواهند کرد./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات