۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۶۸۴۶۴۶
نماینده ولی فقیه در تبریز:

نباید با افراد بدحجاب با تحکم سخن گفت

نباید با افراد بدحجاب با تحکم سخن گفت
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نوع و نحوه گفتمان در دعوت افراد به حجاب را بسیار مهم خواند و افزود: نباید با افراد بدحجاب با تحکم سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار با فرماندهان سپاه عاشورا گفت: حجاب طرح پوشش اسلام برای عزت بخشیدن به شخصیت بانوان است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی حجاب را عاملی مهم برای حفظ ارزش زنان دانست و افزود: این موضوع در همه ادیان نمود دارد و هدف از آن سعادت خود زنان و به تبع آن جامعه است که بر همین اساس طرح پوشش اسلام، معیار حجاب زنان در جامعه است و نباید آن را با عیار خود در جامعه مطرح کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه اسلام با ارایه طرح پوشش، مصونیت بانوان را مدنظر قرار داده، اظهار کرد: بی حجابی در جوامع غربی نتیجه ناتوانی مدیریت در آن جوامع است که متاسفانه در کشور ما هم عده ای با تقلید کورکورانه آن را در کشور مرسوم و ترویج می کنند.

وی اضافه کرد: دشمنان با ترویج بی حجابی و عنوان اینکه حجاب موجب عقب ماندگی زنان است، تلاش دارند از زنان به عنوان ابزاری در جهت منافع خود استفاده کنند که شخصیت زنان هم از این رهگذر آسیب جدی می بیند در حالی که اسلام با ارایه حجاب مصونیت زنان را تضمین می کند.

امام جمعه تبریز به تلاش دشمنان علیه حجاب زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اشاره و اضافه کرد: امام راحل با انقلاب اسلامی زنان را به صحنه آورد و نقش آن ها را در جامعه زیادتر کرد و زنان هم تاثیر و نقش خود را انصافا طی ۴۲ سال اخیر به خوبی نشان داده اند.

وی با بیان اینکه غرب با عنوان کردن حق تساوی بین زن و مرد نقشی را به زنان تحمیل می کند که با لطافت و ظرافت های زنانه سازگار نیست، گفت: بر همین مبنا زنان آسیب می بینند و در نتیجه مانند کالایی در جهت استفاده سرمایه داران و سوداگران قرار می گیرند.

امام جمعه تبریز نوع و نحوه گفتمان در دعوت افراد به حجاب را بسیار مهم خواند و افزود: نباید با افراد بدحجاب با تحکم سخن گفت و تذکر داد، چراکه این عملکرد تاثیر منفی داشته و فرد را نه تنها مقید به انجام نمی کند بلکه از آن نیز با می دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم جوانان را مهم ترین سرمایه کشور خواند و گفت: جوانان را باید درک و به آن ها اعتماد کرد چراکه اگر امروز تولید رونق دارد و موفقیت های علمی هسته ای حاصل شده است در سایه آن هاست، همچنان که دوران دفاع مقدس را نیز جوانان اداره کردند و به پیروزی رسیدیم.

ارسال نظرات