۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۸۴۶۸۰

نشست هم اندیشی به وقت اربعین

نشست هم اندیشی به وقت اربعین
حجت الاسلام احمدی گفت: اربعین از دیدگاه رهبر معظم انقلاب عاملی پیشران در تحقق تمدن نوین اسلامی است و تمام نخبگان باید به صورت جدی این نگاه را در جامعه تسری دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در نشست هم اندیشی به وقت اربعین که در سالن جلسات کانون هنر شیعی با حضور فعالان رسانه، هنرمندان و مسؤولان اربعین برگزار شد، حجت الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین و دکتر سیدمحمدرضا خشرو مشاور معاونت سیما به بیان نکاتی پیرامون بحث اربعین پرداختند.

 

آ / نشست هم اندیشی به وقت اربعین

 

حجت‌الاسلام احمدی در ابتدای صحبت خود از مهمانان حاضر در جلسه تقدیر و تشکر کرد و گفت: این جلسات هم اندیشی فعالان حوزه اربعین، هنرمندان و اصحاب رسانه بسیار مطلوب و مناسب است و الحمدالله بعد از خبر باز شدن مرز برای اربعین، این جلسات در نقاط مختلف کشور بیشتر شده‌اند و هیئت‌های اندیشه‌ورز مسائل جدی‌ای را مطرح بررسی می‌کنند تا اربعین پرشورتری برگزار شود.

وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب نگاهی به اربعین دارند که این پدیده را عاملی پیشران در تحقق تمدن نوین اسلامی می‌دانند و هیئت‌های اندیشه ورز، هنرمندان، اصحاب رسانه و... باید این مسئله را به صورت جدی پیگیری و فعالیت‌های خود را سازمان دهی کنند تا چنین نگاهی در جامعه فراگیرتر شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین با اشاره به سازوکارهای مناسب تهیه شده برای پیاده روی اربعین، اظهار داشت: برای پیاده روی اربعین سازوکارهای مناسبی را باید تهیه کنیم و الحمدالله هم برنامه این سازوکارها ریخته شده و هم محیا شده است. ما خودمان را برای اتفاقات متعدد غیرمنتظره‌ای آماده کرده‌ایم که اگر در اربعین امسال - خدایی نکرده - رخ داد بتوانیم به صورت پیش بینی شده‌ای آن را مهار کنیم.

وی باز بودن مرز اربعین را حتمی اعلام کرد و خاطرنشان کرد: با این وضعیت کرونا در دنیا اما فوتبال اروپا و نقاط دیگر جهان به راه افتاده است؛ آنوقت بخواهیم پیاده روی اربعین را لغو کنیم؟! ستاد ملی مبارزه با کرونا تمام دستورالعمل‌هایی که لازم است در پیاده روی اربعین رعایت کنیم را ابلاغ کند، ما برای محافظت از سلامتی مردم آن‌ها را با سازوکارهایی که محیا می‌شوند، رعایت خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام احمدی از آماده بودن زیرساخت‌های تبلیغی برای اربعین خبر داد و عنوان کرد: چه بحث رادیو اربعین که بعد از دهه اول محرم به صورت 24 ساعته فعالیت خواهد کرد، چه بسیج کردن شبکه های استانی برای تهیه برنامه‌هایی مناسب با موضوع اربعین، چه ترویج مسألۀ اربعین در تمام شبکه های تلویزیونی، راه اندازی پویش ها و... الحمدالله تمام زیرساخت های لازم برای تبلیغ اربعین فراهم شده است و شاهد همکاری خوبی هستیم.

 

آ / نشست هم اندیشی به وقت اربعین

 

دکتر سیدمحمدرضا خشرو پس از سخنان حجت الاسلام احمدی ادامه داد: در مسألۀ اربعین باید مسائل معرفتی بُلد و ترند شود و دستگاه‌های مربوطه و دولتی باید تمام اقدامات و زیر ساخت ها و... را برای حضور هرچه بیشتر مردم در اربعین فراهم کنند.

وی به مسائل مختل کننده اربعین اشاره کرد و ابراز داشت: ما تمام رخدادهای طبیعی و غیرطبیعی مختل کننده اربعین امسال را پیش بینی کرده‌ایم و برای آن سناریوها و برنامه های مطلوبی را مدنظر گرفته‌ایم، یکی از آن اخلال‌گران تغییر دولت و استقرار دولت جدید می باشد که با پیگیری‌های صورت گرفته الحمدالله تمام مسؤولان مربوطه در بحث اربعین پا به کار هستند با انتقال قدرت کمترین اختلالی پیش نخواهد آمد.

مشاور معاونت سیما انتخابات و تبلیغات سه ماهه مجلس عراق را از جمله مسائل مختل کننده اربعین پرشور دانست و خاطرنشان کرد: مسألۀ انتخابات و تبلیغات مجلس عراق که به مدت سه ماه است یکی از عواملی است که از سوی دولت عراق می‌تواند برای اربعین پرشور سنگ اندازی‌هایی داشته باشد که ان شاءالله با جریانات مختلف در عراق رایزنی‌هایی صورت گرفته است تا این مسأله نیز رفع شود. الحمدالله در این مسأله ما مردم عراق را نیز داریم که علاوه بر استقبال شدید از زائران اربعین، نسبت به زائران ایرانی تعلق خاطر بیشتری دارند و رابطه عاطفی عمیق‌تری با ایرانیان دارند، مخصوصا بعد از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و محرومیت ایرانیان از اربعین در سال گذشته که این دو عامل دلتنگی مردمان دو کشور را بیشتر کرده است.

ارسال نظرات