۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۸۴۷۴۳
رئیس انجمن مسلمانان یونان:

آیت الله خامنه ای نور امید را در دلهای مسلمانان جهان زنده نگه داشته اند

آیت الله خامنه ای نور امید را در دلهای مسلمانان جهان زنده نگه داشته اند
نعیم القندور در دیدار با مهدی نیکخواه قمی، رایزن فرهنگی کشورمان در یونان، گفت: حضرت آیت الله خامنه ای نور امید را در دلهای مسلمانان جهان زنده نگه داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، نعیم القندور رئیس انجمن مسلمانان یونان به ­همراه همسرش خانم آنا استامو که مسئولیت هماهنگی های این انجمن را نیز عهده دار است، با حضور در محل رایزنی فرهنگی با مهدی نیک خواه قمی رایزن فرهنگی کشورمان در یونان دیدار و گفت و گو کردند.

نعیم القندور درخصوص سفرهایش به ایران گفت: بارها و بارها به ایران سفر کردم و در سخنرانی های مقام معظم رهبری شرکت کردم. خداوند این مرد بزرگ را حفظ کند که اینگونه نور امید را در دلهای مسلمانان جهان زنده نگه داشته است. همسر من در یکی از نشست های رهبر ایران با جوانان فلسطینی شرکت داشته و صحنه هایی چنان زیبا و شورانگیز در ذهنش دارد و هر زمان به یاد آن روز می افتد که عشق جوانان عرب فلسطینی سنی به یک رهبر شیعه را دید، بی اختیار گریه می کند. من بارها و بارها در تمامی نشست ها و تمامی برنامه هایم اعلام داشتم که هیچ فرقی بین سنی و شیعه نیست ما مسلمانانیم و می بایست این اتحاد و برادری خود را حفظ کنیم.

در ابتدای این دیدار القندور ضمن ابراز خشنودی از تعامل با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران طی دو دهه گذشته ابراز داشت: من شخصا از سال 2006 تا به امروز با رایزنی فرهنگی و برخی از رایزنان پیشین همکاری و مشارکت داشتم. رابطه ای بر پایه برادری و محبت داشتیم. من همواره در خصوص روابط خود با ایران با دل و قلبم کار کرده ام، چون من از همان اولین سال پیروزی انقلاب اسلامی عاشق ایران شدم. اولویت برای من همواره اسلام است و هر کسی که برای اسلام کار کند را در کنار خود می دانم و هر کمی که بتوانم به او خواهم کرد.

وی درادامه افزود:یکی دیگر از فعالیت های من این است که چگونه می توانیم به ایران در این مسیر کمک کنیم. سفر های مختلفی هم تا به امروز به ایران انجام داده ام. با هماهنگی های ما گروه های مختلفی از دانشجویان، خبرنگاران و اساتید دانشگاه به ایران اعزام شدند که برخی از این افراد که امروز جایگاه های شغلی مهم و حساسی را دارند. البته، همکاری ما با رایزنی فرهنگی در ابعاد مختلفی بود برای مثال با همکاری رایزنی فرهنگی توانستیم گروه های موسیقی مختلفی که از ایران می آمدند را در برنامه های مختلف زنده تلویزیونی و رادیویی جای دهیم. اینها تنها بخشی از فعالیت های ما با رایزنی فرهنگی و سفارت ایران در یونان است که تا به امروز الحمد الله موفق به برگزاری آنها شده ایم.

در ادامه رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تشکر از حضور رئیس انجمن مسلمانان یونان در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان گفت: عشق و علاقه شما برای ارتقاء جایگاه مسلمانان یونان ستودنی است و نزد خداوند متعال ماجور است. همانطور که فرمودید مسئله وحدت شیعه و سنی که حضرت امام خمینی (ره) منادی آن در جهان اسلام بودند بسیار اهمیت دارد. مقام معظم رهبری هم همواره بر این نکته تاکید داشتند و جالب است بدانید که بر اساس فرمایش ایشان تمام امکاناتی که در اختیار طلاب و علمای تشیع قرار می گیرد، عیناً برای طلاب و علمای اهل سنت در نظر گرفته شده است.

نیکخواه لذا، به حدود هجده هزار نفر از طلاب و علمای اهل سنت ایران مانند علمای تشیع شهریه پرداخت شده و از مزایای بیمه و بیمه تکمیلی برخوردارند. بنابر این مسئله وحدت بین شیعه و سنی صرفا در بیان نبوده و از منظر رهبران جمهوری اسلامی ایران یک نگاه راهبردی است. حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم در منطقه نیز نشان می دهد که مبنای عمل جمهوری اسلامی ایران حمایت از مظلوم فارق از مذهب و نژاد است.

در انتهای این دیدار طرفین توافق کرد همکاری های فیمابین گسترش یافته و زمینه فعالیت های مشترک شناسایی و عملیاتی شود./۹۸۸/

حضرت آیت الله خامنه ای نور امید در دلهای مسلمانان جهان زنده نگه داشته اند

ارسال نظرات