۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۸۴۸۵۳
آیت الله مدرسی:

ملت افغانستان اجازه ندهند گروهی با تفکرات قرون وسطایی قدرت بگیرند

ملت افغانستان اجازه ندهند گروهی با تفکرات قرون وسطایی قدرت بگیرند
آیت الله مدرسی با اشاره به اوضاع اخیر در افغانستان نسبت به گرفتاری منطقه در باتلاق تروریسم هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری ر سا، آیت الله «سید محمدتقی مدرسی» از مراجع معظم تقلید در سخنرانی هفتگی خود با اشاره به اوضاع اخیر افغانستان ضمن هشدار به گسترش تروریسم در منطقه عنوان کرد: حوادث افغانستان محدود به مرزهای این سرزمین نخواهد ماند و اثرات آن به کل منطقه کشیده خواهد شد.

وی اظهار کرد: کشورهای جهان و هم‌مرز افغانستان باید از آنچه در این کشور رخ می‌دهد، غافل نباشند و از ملت افغانستان در برابر گسترش طالبان، حمایت کنند. طالبان به هیچ تعهدی پایبند نیستند، با دیگر گروه‌ها همزیستی نداشته و به اصول و روند فعالیت سیاسی باور ندارند. ملت افغانستان نیز باید از ارزش‌ها و وطن خود دفاع کرده و اجازه ندهند گروهی با تفکرات قرون وسطایی قدرت بگیرند.

آیت الله مدرسی در ادامه افزود: در عراق نیز شاهد شعله‌ور شدن آتش فتنه هستیم. باید برای آبادانی کشور بر اساس دین، ارزش‌ها و تمدنی که سردمدار آن بودیم، با همدیگر متحد شویم.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه آبادی و بازسازی عراق با شعار و سخن امکان‌پذیر نیست افزود: باید برای کشوری آباد تلاش و عمل کرد. خداوند نیز در آیه ۱۳ سوره مبارکه سبأ می‌فرماید: (اعملوا آل داوود شكراً؛ ای خاندان داوود! براى سپاسگزارى كارى كنيد). کار و عمل با تعاون و همکاری و دنباله‌روی از تمدن، شکل می‌گیرد./۹۸۸/

منبع: سایت اطلاع رسانی ایت اللہ مدرسی

ارسال نظرات