۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۶۸۴۹۰۴
معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد:

نقش برجسته بانوان عالم در فرهنگ‌سازی دینی

نقش برجسته بانوان عالم در فرهنگ‌سازی دینی
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین واحدی، گفت: نقش عالمان خواهر و نقش حوزه علمیه خواهران در عصر غیبت و به‌خصوص پس از انقلاب اسلامی، نقش ویژه‌ای است.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد واحدی، معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور، عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، اظهارداشت: جایگاه عالمان و روحانیون و دانشمندان دینی جایگاه ویژه‌ای است؛ جایگاهی که عالمان دین به‌عنوان وارثان انبیاء معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه محل تربیت عالمان دین است، گفت: اگر فقها، علما و دانشمندان وارثان دین هستند حوزه‌های علمیه محل پرورش وارثان دین می‌باشند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین واحدی با بیان اینکه در زمان غیبت معصوم، جایگاه حوزه‌های علمیه و عالمان دین برجسته است، خاطرنشان کرد: اگر حضور عالمان برجسته در زمان غیبت امام عصر(عج) نبود، همه از دین برمی‌گشتند.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران، تصریح کرد: نقش عالمان خواهر و نقش حوزه علمیه خواهران در عصر غیبت و به‌خصوص پس از انقلاب اسلامی، نقش ویژه‌ای است؛ چراکه خواهران در بستر اجتماع و در فرهنگ‌سازی نقش ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به نگاه امام خمینی(ره) به نقش ویژه حوزه‌های خواهران در جامعه اسلامی، افزود: حضرت امام(ره) فرمودند که «نیمی از جامعه را خواهران تشکیل می‌دهند و در نیم دیگر جامعه نیز حضور دارند؛ زیرا آنان مادران و همسران جامعه بوده و اثرگذارند».

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین واحدی بیان داشت: حضرت امام با دقت و فراست جامعة الزهرا را تأسیس نمودند که دور اولیه حرکت حوزه‌های علمیه بوده و دور ثانویه را مقام معظم رهبری با تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران ایجاد کردند.

وی گفت: اگرچه مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ۲۵ سال عمر دارد اما در حدود ۵۰۰ مدرسه در سراسر کشور ویژه خواهران به وجود آمده است؛ به این ترتیب نقش و اثرگذاری خواهران در تحقق تمدن نوین اسلامی برجسته گردید.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران، اظهار کرد: فرهنگ مهاجم و فرهنگ استکبار نیز اثرگذاری بر تمدن اسلامی را از مسیر زنان و خواهران محل مداقه قرار داده است؛ اگر او از این مسیر وارد شده، تدبیر امامین انقلاب برای آنکه حوزه‌های علمیه خواهران به‌سرعت بدرخشند تدبیری بجا، به هنگام و ستودنی می‌باشد.

ارسال نظرات