۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۸۵۱۰۹

معنویت، شاه کلید بحران فرهنگ در کشور

معنویت، شاه کلید بحران فرهنگ در کشور
حجت الاسلام مظاهری سیف گفت: آنچه می تواند برای حل بسیاری از مشکلات فرهنگی نقش کلیدی داشته باشد معنویت است و این مهم در فرایند انقلاب اسلامی بسیار مورد بحث قرار گرفته است.

حجت الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف رئیس پژوهشکده مطالعات معنوی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با توجه به نقش مهم معنویت در فرهنگ جامعه گفت: آنچه می تواند برای حل بسیاری از مشکلات فرهنگی نقش کلیدی داشته باشد معنویت است و این مهم در فرایند انقلاب اسلامی بسیار مورد بحث قرار گرفته است.

 استاد حوزه با اشاره به سه مولفه عقلانیت، عدالت و معنویت در تبیین هندسه تمدن اسلامی بیان کرد: آنچه معنویت را مهم می کند آن است که نسبت به دو مقوله دیگر کمتر مورد بحث قرار گرفته است و حتی نمی دانیم معنویت را در کدام علم باید جستجو کرد و مسائل آن را باید از متخصصان کدام دانش پرسید.

وی با بیان معنویت به عنوان پیام انقلاب در فرمایشات امامین انقلاب ابراز داشت: معنویت شاخصه مهمی است که انقلاب را از سایر نظام های سیاسی دیگر و فرهنگ را از دیگر فرهنگ ها متمایز می کند.

رئیس پژوهشکده مطالعات معنوی گفت: معنویت در کلام بزرگان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار مطرح شده است و حتی در اسناد بالا دستی نظام نیز موجود است و در الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و در سند تحول آموزش و پروش و به طور کلی در سیاست های کلی نظام آمده است.

در پایان حجت الاسلام مظاهری سیف با بیان لزوم تحقیق و پژوهش در مورد معنویت خاطرنشان کرد: تلقی بعضی از افراد این است که چون حکومت ما دینی است پس معنویت نیز به میزان کافی وجود دارد ولی در حقیقت خلاء معنویت حس می شود و معنویت های کاذب در حال رشد است لذا باید دانش لازم در این زمینه تولید شود و برنامه های آموزشی مناسبی در رابطه با معنویت پیش گرفته شود.

ارسال نظرات