۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۸۵۱۲۳

ازدواج یکی از اصول سبک زندگی اسلامی

ازدواج یکی از اصول سبک زندگی اسلامی
حجت الاسلام مرادی گفت: مهمترین وظیفه ای که دولت در قبال ازدواج آسان دارد مبارزه با سنت های نادرست و دست و پا گیری هست که در چند سال اخیر پیش آمده.

حجت الاسلام حسن مرادی نماینده طلاب استان تهران در گفتگو با خبرنگارسرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به وظایف دولت در قبال ازدواج آسان گفت: حداقل ترین وظیفه ی دولت ترویج سبک زنگی اسلامی می باشد چراکه اسلام دین کامل است و دربارۀ هر مسئله و موضوع راهکار ارائه داده است و ازدواج یکی از اصول سبک زندگی اسلامی است که سنگ بناء امور دیگر حساب می شود که اگر مسئله ازدواج حل شود امور دیگر هم حل خواهد شود. 

وی افزود: بیشترین وظیفه ای که دولت در قبال ازدواج آسان دارد مبارزه با سنت های نادرست و دست و پا گیری است که در چند سال اخیر پیش آمده و علاوه بر اینکه مانع ازدواج جوانان شده سبب افزایش فساد و گناه و خدشه به آرامش روحی و روانی جامعه نیز شده است.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: راه های زیادی برای مبارزه و به چالش کشیدن سنت های غلط جود دارد از جمله ساختن فیلم، وضع قوانین درست، فرهنگ سازی و الگوسازی از خانواده هایی که به سنت های غلط پایبند نبودند و ازدواج آسان داشتند.

حجت الاسلام مرادی در پایان با اشاره به حدیث الناس علی دین ملوکهم گفت: مسئولین مملکت ازدواج فرزندانشان را به روش اسلامی و بدون سنت های نادرست در نظر بگیرند چراکه اگر مسئولین رعایت کنند تدریجا فرهنگ جامعه هم عوض می شود و مردم هم ازدواج آسان را پیش می گیرند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
اگه دنبال بقا و مهمتر تمدن سازی هستیم باید این معضلات و ابعاد آن کامل بررسی و رفع بشود ..!! دوراندیشی لازمه ، مشکل این جاست که رسانه و دستگاه های مسوول از تلویزیون بگیر تا شهرداری و وزارت فرهنگ آیا به اندازه نیروی انتظامی حمیت و جدیت دارند ؟!! امیدوارم دولت آقای رئیسی هماهنگی ۱۰۰ درصدی ایجاد کند ..!! هر سیاست اجرایی و اعمالی نیازمند دستکم سه ماه فرهنگ سازی پیش و پس از آن هست ...!! باید ذهن ها آماده پذیرش باشد ..!! باید کارفرماها تشویق و توبیخ بشوند که بر اساس منافع درازمدت کشور گزینش نیرو داشته باشند ...!! تجردگرایی خیلی وقت ها ناشی از اجبار شرایط کاری هست ..!! چرا شرط استخدام بعضی از شرکت های بزرگ هایتک نیروی مجرد زن هست ؟!
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
چطوری ازدواج کنیم سو مدیریت،بیسوادی ،فقرفرهنگی ،رکوداقتصادی ،بیکاری و سیاست های اشتباه و...روزگارمارو سیاه کردین
0
0