۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۸۵۱۲۴
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد؛

لزوم بهره گیری طلاب و مداحان از ایام محرم جهت ترویج فرهنگ عاشورا

لزوم بهره گیری طلاب و مداحان از ایام محرم جهت ترویج فرهنگ عاشورا
همدان - آیت الله طه محمدی گفت: مداحان و طلاب بدانند که این ایام باید با تمام وجود برای ترویج فرهنگ عاشورا و برافراشتن پرچم عزاداری تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه‌محمدی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله آخوند، با تاکید بر لزوم پیدا کردن معرفت و امام شناسی بین مسلمانان و شیعیان، اظهار داشت: پیدا کردن معرفت نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) همانند درخت کهنی است که دارای هفت شاخ و برگ دارد و شخص باید نسبت به هر یک از این شاخ و برگ‌ها معرفت پیدا کند.

وی با بیان اینکه با خواندن چند آیه و روایت انسان نمی‌تواند ادعا کند که نسبت به اهل بیت معرفت پیدا کرده، گفت: مقام دوازده امام بزرگوار به اندازه‌ای است که از آنها به عنوان حجت معانی خداوند یاد شده و هر یک به نحوی مظهر پروردگار هستند.

آیت الله طه‌محمدی افزود: قلب تمامی ائمه، ظرف مشیت الهی است، چرا که خداوند ۱۲ امام را از ذات خود آفریده و نه تنها مدیریت کره زمین، که مدیرت عالم را به آن‌ها داده است.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان خود را مسلمان دانست، اما معتقد به اهل بیت نبود، مطرح کرد: هر کس گوشه‌ای از فضائل اهل بیت را انکار کند، به این معنی است که خدا را انکار کرده و کسی که خدا را انکار می‌کند، کافر خواهد بود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با ابراز تاسف از اینکه اهل بیت(علیهم السلام) را آن طور که باید نشناخته‌ایم، عنوان کرد: در روایتی از امام باقر(ع)، حضرت از همه افرادی که خود را جز اصحاب می‌دانند اما نسبت به اهل بیت شناختی ندارند، گله دارند و آنها را مقصر می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای رفع این گله مندی حضرت تلاش کنیم، یادآور شد: گاهی افرادی گمان می‌کنند که جز یاران حضرت هستند، در حالی که اعمال و رفتار آنها باعث شده تا بسیار از اهل بیت دور باشند.

آیت الله طه‌محمدی با بیان اینکه اگر شیعه به درستی امامان را می‌شناخت و آنان را به دنیا معرفی می‌کرد، امروز چهره زمین زیر و رو شده بود، اظهار داشت: اینکه شهید مطهری تاکید داشت که دوستان بیش از دشمنان در حق اهل بیت جفا کردند، برگرفته از حدیثی در کتاب ثوابُ الأعمال و عقابُ الأعمال مرحوم شیخ صدوق است که با مشاهده رفتار برخی مسلمانان در طول ۱۴۰۰ سال گذشته انسان آن را متوجه می‌شود.

وی تصریح کرد: بنابر این حدیث، مسلمانانی که در حق اهل بیت جفا کردند و مانع از عالم گیر شدن این بزرگان در عالم شدند، شریک جرم تمام کسانی هستند که در تمام ۱۴۰۰ سال گذشته نسبت به علی(ع) و آل علی(ع) ظلم کردند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم، یادآور شد: مداحان و طلاب بدانند که این ایام باید با تمام وجود برای ترویج فرهنگ عاشورا و برافراشتن پرچم عزاداری تلاش کنند و به نحو احسن از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای بلند ماندن پرچم دین خدا، خود را فدا کرد، خاطر نشان کرد: برپا کننده پرچم عزای سیدالشهدا(ع)، خود خداوند است و لذا مبلغان و مداحان در این ایام فراموش نکنند که هر تلاشی از ناحیه آنها توسط پروردگار محاسبه می شود و با خداوند معامله خواهند کرد.

ارسال نظرات