۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۸۵۱۳۳
روحانی شیعه کشمیر:

اعمال محدودیت برای نماز عید قربان تاسف برانگیز است

اعمال محدودیت برای نماز عید قربان تاسف برانگیز است
حجت الاسلام قمی اعمال محدودیت برای انجام مراسمات دینی در کشمیر را نگران کننده و مداخلات در دین دانست و گفت: این دستور بیانگر طبع استکباری و تعصب آمیز سران هندوستان است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سبط شبیر قمی رییس پیروان ولایت جمو و کشمیر هندوستان، از اعمال محدویت بر برگزاری نماز عید قربان، به شدت واکنش نشان داد و آنرا محکوم کرد.

وی با بیان این که طبق یک برنامه حساب شده و توطئه ای سازمان یافته برای برگزاری مراسم دینی محدودیت اعمال می شود، گفت: پارک های، مراکز گردشگری، هتل ها، هایپر مارکت ها، مراکز خرید و باشگاه های شبانه، باز اند و اعمال محدودیت نمی شوند اما مراکز دینی که تا الان بیشترین مراعات پروتکل های بهداشتی را داشته اند اعمال محدودیت می شوند.

این روحانی کشمیری سیاست های یک بام و دو هوا را نشان از طبع استکباری و تعصب آمیز سران هندوستان دانست، تصریح کرد: دولت اسلام ستیز حزب حاکم بهارتا جاناتا، در سراسرهندوستان با مسلمانان این کشور برخورد دوگانه دارد، از یک سوی هندوهای افراطی در انجام مراسم دینی خود آزاد اند و سوی دیگر مسلمانان در انجام مراسم دینی خود به بهانه شیوع ویروس کرونا اعمال محدودیت می شوند.

وی افزود: چنین برخوردی به هیچ عنوان قابل تحمل نیست و دولت منتظر نتائج و پیامدهای آن باشد./988/

ارسال نظرات