۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۶۸۵۲۳۰
مدیر مدرسه علمیه کنگاور:

تشویق افراد به ورزش از مصادیق امر به معروف است

تشویق افراد به ورزش از مصادیق امر به معروف است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام ملکی گفت: تشویق مردم و جوانان به ورزش امر به معروف است و این مهم را بارها رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در جمع ورزشکاران بیان فرموده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام پیام ملکی ظهر امروز در دیدار جمعی از فعالان ورزشی شهرستان کنگاور که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، به اهمیت ورزش اشاره کرد و اظهار داشت: دین مبین اسلام نگاه خاص و ویژه ای به سلامتی و تندرستی  دارد تا جایی که رسول اکرم(ص) درباره جایگاه و اهمیت تندرسی می فرمایند «انّ لربک علیک حقا و ان لجسدک حقا و لاهلک علیک حقا»، یعنی پروردگارت بر تو حقی دارد و بدن تو هم بر تو حقی دارد و خانواده‌ات نیز بر تو حقی دارند».

مدیر مدرسه علمیه شهرستان کنگاور تأکید کرد: نکته قابل توجه در این حدیث ارزنده این است که پیامبر(ص) تا بدان اندازه برای بدن اهمیت قائل است که حق بدن را در ردیف حق پروردگار و در کنار خانواده ذکر می‌فرمایند.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: بنابراین تشویق مردم و جوانان به ورزش امر به معروف است و این مهم را بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود در جمع ورزشکاران و دیگر اقشار بیان فرموده اند.

حجت الاسلام ملکی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیداری که سال 93 با جمعی از ورزشکاران و متولیان امور ورزشی داشتند، در بیاناتی فرمودند «ورزش همگانی را ترویج کنید؛ ورزش همگانی، سلامت همگانی است. ورزش همگانی، یعنی سلامت جسمانی عمومی ملّت که این متأسّفانه امروز آن‌چنان که باید، نیست. خب، زندگی شهری را ملاحظه می کنید؛ عدم تحرّک، غذاهای نامناسب، غذاهای تقلیدی که در بعضی از این فروشگاه‌ها در اختیار می گذارند و مردم هم به اینها اقبال میکنند، و عمدتاً عدم تحرّک، اینها جسم ملّت را ضعیف می کند؛ جسمها باید قوی باشد؛ باید سالم باشد؛ این با ورزش همگانی به دست می‌آید؛ به آن حتماً توجّه کنید».

مدیر مدرسه علمیه شهرستان کنگاور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: زمانی که جوان و نوجوان از ورزش دور شود این منکرات هستند که وی را احاطه می کنند، بنابراین بهترین، کارآمدترین و جامع ترین راه برای مقابله با اعتیاد و سایر ناهنجاری های فردی و اجتماعی امر به ورزش است که در این میان دولت ها مسؤولیت سنگینی برعهده دارند.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه افزود: زمانی که ورزش در یک جامعه نهادینه شود و به یکی از عادات روزمره مردم تبدیل شود پدیده خانمانسوزی همانند اعتیاد خود به خود از جامعه بیرون می رود، بنابراین هرچه چقدر در حوزه ورزش سرمایه گذاری کنیم بازهم کم است.

حجت الاسلام ملکی با تأکید بر اینکه باید بسترهای توسعه ورزش همگانی در سطح استان به ویژه شهرستان کنگاور مهیا شود، اظهار داشت: اشاعه ورزش همگانی در بین تمام نسل ها و سن های مختلف از دیدگاه اجتماعی و روان شناسی بازخورد مثبت بسیار خوبی دارد، ورزش همگانی نه تنها باعث تقویت ارتباط اجتماعی افراد می گردد، بلکه به مروز باعث سلامت جسم و روح افراد حاضر در این میادین می شود.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان کنگاور در ادامه افزود: با این وجود باید اذعان کرد که کاهش سن ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، چاقی مفرط و ... همگی نتیجه و معلول دوری از ورزش است، امری که اسلام بدان توجه بسیاری دارد.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: از ادارات سطح شهرستان کنگاور انتظار داریم که بخشی از بودجه خود را به ایجاد مکان های ورزشی اختصاص دهند، زیرا هرچه ورزش در جامعه نهادینه سازی شود، در مقابل، ناهنجاری ها و بزهکاری های کمتری را داریم و این موضوع را جامعه شناسان تأیید کرده اند.

حجت الاسلام ملکی با تقدیر از ورزشکاران ایرانی به ویژه ورزشکاران کرمانشاهی که همیشه در رقابت های بین المللی افتخارآفرین بوده و هستند، گفت: این مملکت جوانان ورزشکار بسیاری در دل خود دارد که تنها نیازمند حمایت به معنای واقعی هستند؛ این جوانان اگر حمایت شوند پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در سراسر جهان برافراشته خواهد کرد./1400/پ210/

ارسال نظرات