۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۸۵۱۸۴
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

اسلام مرز جغرافیایی ندارد

اسلام مرز جغرافیایی ندارد
کرمانشاه ـ آیت الله علما با اشاره به اینکه اسلام مرز جغرافیایی ندارد، اظهار داشت: یکی از امتیازات دین اسلام از دیدگاه علامه طباطبایی ویژگی همگانی بودن آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان کرمانشاه در سخنانی اظهار داشت: امام باقر(ع) می فرمایند که دین مبین اسلام بر 5 پایه استوار است.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه به این 5 رکن و پایه اشاره کرد و گفت: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت ارکان اسلام از دیدگاه حضرت باقر علیه السلام است که این ارکان به مانند ستون هایی این دین رحمانی را نگه داشته اند.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنان خود بیان کرد: در کنار این ارکان ما عید قربان و قربانی کردن در راه خداوند متعال را داریم که این سنت زیرمجموعه حج که از  ارکان اسلام است، می باشد.

آیت الله علما با اشاره به اینکه اسلام مرز جغرافیایی ندارد، اظهار داشت: طبق نظر علامه طباطبایی که در تفسیرالمیزان آمده است اسلام نسبت به دیگر ادیان دو ویژگی ممتاز دارد که این ویژگی ها شامل همیشگی و همگانی بودن اسلام است.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه عنوان کرد: شاید در سال های اخیر شیوع پاندومی کرونا باعث محدود شدن حج شده باشد ولی حج در سال های قبل و ان شاء الله در سال های آینده با شکوه برگزار شده و خواهد شد و این گردهمایی میلیونی مسلمین در یک مکان خاص نشان از عظمت جهان اسلام دارد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که همه ما باید به درستی آن را درک کنیم، بحث فلسفه مبعوث شدن 124 هزار پیامبر از سوی خداوند متعال است، این انبیاء همگی برای راهنمایی انسان و نشان دادن راه درست و رسیدن به خداوند متعال برانگیخته شده اند.

آیت الله علما با اشاره به اینکه حفظ و پاسداشت شعائر دینی باعث زنده نگه داشتن شدن اصول مهم هر دینی است، خاطرنشان کرد: ادای تکالیف دینی همانند اقامه نماز، زکات، روزه و... باعث می شود که دین روز به روز پویاتر شود./1400/پ210/

ارسال نظرات