۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۸۴۹۵۳
آیت الله علما:

سیره حکومتی امیرمؤمنان برای جهانیان به یک الگوی بزرگ تبدیل شود

سیره حکومتی امیرمؤمنان برای جهانیان به یک الگوی بزرگ تبدیل شود
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: سیره حکومتی حضرت علی(ع) بسیار زیبا، حق مدارانه و عدالت ورزانه است و این سیره باید برای همه جهان به یک الگوی بزرگ تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در دیدار با اعضای ستاد برنامه ریزی دهه امامت و ولایت و نیز ستاد بزرگداشت سالگرد اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سخنانی عنوان کرد: باید واقعه بزرگ غدیر برای همه نسل ها بازخوانی شود و جایگاه و عظمت امیرمؤمنان(ع) برای همه به صورت کامل تبیین گردد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: حضرت علی(ع) از چنان بزرگی و عظمتی برخودار بوده اند که این مهم هم مورد تأیید پرورگار و هم مورد تأیید رسول الله(ص) است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: خدمتی که اهل بیت(ع) به اسلام و جهانیان داشتند به حدی بالاست که هرگز نمی توانیم که حتی ذره ای از این خدمت را با کارهای خود در این دنیا پاسخگو باشیم.

آیت الله علما در ادامه افزود: سیره و منش حکومتی حضرت علی(ع) بسیار زیبا، حق مدارانه و عدالت ورزانه است و این سیره باید برای همه جهان به یک الگوی بزرگ تبدیل شود که در صورت تحقق این مهم دنیا متحول خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: باید با انجام کارهای دینی و فرهنگی واقعه و رویداد بزرگ غدیر که نقش اساسی در آینده اسلام را داشته زنده نگه داریم که یکی از این کارها برای زنده نگه داشتن غدیرخم یادآوری و بیان شخصیت حضرت علی (ع) است زیرا وی از چنان شخصیتی برخوردار هستند که به مانند خورشید می درخشید و طبیعتاً کسی نمی تواند وجود خورشید را انکار کند.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: لذا از شما متولیان این کار بزرگ درخواست می شود که با انجام کارها و برنامه های مفید در معرفی بهتر و جامع تر غدیر و نیز معرفی جایگاه معصومین علیه السلام، دِین خود را به خداوند متعال و اسلام پرداخت نمایید.

آیت الله علما در ادامه با اشاره به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برکات پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری نماز جمعه در کشور است بنابراین باید با تمام توان در حفظ این فریضه دینی تلاش کنیم./1400/پ210/

ارسال نظرات