۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۸۴۸۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

مراسمات مذهبی دهه محرم با رعایت اصول بهداشتی برگزار خواهد شد

مراسمات مذهبی دهه محرم با رعایت اصول بهداشتی برگزار خواهد شد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام احمدی گفت: چگونه برگزاری مراسم های ویژه محرم با محدودیت های شدید روبرو شده ولی سفر به ارمنستان که خود زمینه شیوع بیشتر کرونا می شود بلامانع است؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام یوسف احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از اسفندماه سال 98 با ورود ویروس منحوس کرونا بسیاری از برنامه ها و کارها در سطح کشور و جامعه تعطیل یا به حالت تعلیق درآمد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در این میان ویروس کرونا عملا بسیاری از هیأت های مذهبی را به تعطیلی یا محدود شدن کشاند، بنابراین امیدواریم که هرچه سریعتر این وضعیت ناخوشایند با مشارکت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی از بین برود.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: بی شک این محدودیت ها در برگزاری جلسات مذهبی و هیأت ها به خاطر حفظ سلامت مردم و جامعه بوده است، زیرا اسلام نگاه و توجه بسیار ویژه و خاصی به سلامتی مومنین دارد.

حجت الاسلام احمدی در ادامه سخنان خود گفت: با این وجود در ایامی که شاهد جولان ویروس کرونا در جامعه بودیم، هیات ها و تشکل های مذهبی با ورود به میدان جهاد، در مقابل این بیماری قرار گرفتند و بخش اعظمی از کارهای بهداشتی و درمانی همانند ضدعفونی معابر، تغسیل میت های کرونایی، اجرای کمک های مؤمنانه و... را به صورت جهادی بر عهده گرفتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه اظهار داشت: با این وجود باید از مسؤولان گله مند باشیم که چگونه برگزاری مراسم های ویژه ماه محرم با محدودیت های شدید روبرو شده است ولی سفر به عراق و ارمنستان و ترکیه که خود زمینه شیوع بیشتر کرونا در جامعه می شود بلامانع است؟

این استاد حوزوی افزود: بنابراین همه ما به عنوان بخشی از سربازان ولایت و رهبری هرگز اجازه نخواهیم داد که دغدغه های ایشان که همان حفظ شعائر دینی و مذهبی است بر روی زمین بماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: اگر به دقت نگاه کرده باشیم خود رهبر معظم انقلاب اسلامی در رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار دقیق عمل می کنند و هیأت های مذهبی نیز چنین خواهند بود و بی شک هرگونه جلسه مذهبی در فضاهای باز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی در ادامه به برخی از برنامه های محرم در کرمانشاه اشاره کرد و بیان داشت: ان شاء الله امسال همه مردم مومن و متدین کرمانشاه اقامه عزای محرم را با شکوه تر از هر سال دیگر برگزار خواهند کرد؛ سیاه پوش کردن معابر عمومی و محلات، برپایی ایستگاه های مذهبی و دینی و ... تنها گوشه کوچکی از برنامه های ما در این دهه خواهد بود.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در محرم و صفر امسال جلسات خانگی روضه در کرمانشاه با رعایت پروتکل های بهداشتی با شکوه خاصی برگزار خواهند شد./1400/

ارسال نظرات