۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۶۸۴۶۳۰
امام جمعه شهرستان کنگاور:

استفاده از شبکه های ماهواره ای زمینه ساز رفتار پرخاشگرانه است

استفاده از شبکه های ماهواره ای زمینه ساز رفتار پرخاشگرانه است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام لروند گفت: خانواده هایی که استفاده از ماهواره را ترجیح می دهند در رفتار و کنش اجتماعی و فرهنگی پرخاشگر و انزواطلب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی محمد لروند امام جمعه شهرستان کنگاور ظهر امروز در دیدار جمعی از نخبگان و چهره های فرهنگی شهرستان کنگاور اظهار داشت: فرهنگ اساس و پایه هر کاری در جامعه بشری است هنگامی که این امر در جامعه ضعیف باشد بی شک دیگر حوزه ها هم به نوعی ضعیف خواهند بود و اطمینان بدان ها نخواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از خانواده هایی که استفاده از شبکه های ماهواره ای را بر شبکه های ملی ترجیح می دهند، گفت: هیچ کسی نمی تواند از عواید و فواید استفاده از شبکه های ماهواره ای سخن به بیان بیاورد زیرا این شبکه ها با برنامه های مبتذل و فرهنگ سوزی که دارند محلی برای دفاع از خود باقی نگذاشته اند.

این استاد حوزه علمیه افزود: از سوی دیگر همه می بینیم که خانواده هایی که استفاده از ماهواره را بر استفاده از شبکه های داخلی ترجیح می دهند به نوعی در رفتار و کنش اجتماعی و فرهنگی پرخاشگر و انزواطلب و... هستند.

حجت الاسلام لروند در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: امروز باید این سؤال را بپرسیم که خروجی شبکه های ماهواره ای به جز توسعه و تبلیغ فحشا، از بین بردن کانون گرم خانواده، کمرنگ کردن باورهای دینی و... چه چیز دیگری است؟!

امام جمعه شهرستان کنگاور افزود: جالب است که در این میان برخی که بهانه ای بهتر برای استفاده از ماهواره ندارند می گویند ما اخبار یا شبکه های مستند آن را نگاه می کنیم که به نظر می رسد که این پاسخ آنان به پرسش ما به نوعی دهن کجی به کل جامعه است؛ مگر رسانه ملی شبکه خبر یا شبکه مستند ندارد؟! چرا می خواهیم خودمان را با حرف هایی که حتی خودمان آنها را قبول نداریم فریب بدهیم؟

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه ناگفته پیداست که رسانه ملی در تولیدات فاخر فرهنگی، مذهبی و ملی کم کاری داشته است، گفت: متاسفانه باید اذعان کرد که رسانه ملی با این همه ظرفیت هنوز نتوانسته است حتی یک صدم از ظرفیت های موجود فرهنگی، دینی و ملی کشورمان را به نمایش بکشد که بی شک متولیان این امر هم در پیشگاه خداوند و هم ملت پاسخگو خواهند بود، زیرا آنگونه که شایسته است خدمتی به فرهنگ این مرز و بوم نکرده اند./1400/

ارسال نظرات