۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۸۴۵۹۶
حجت الاسلام معصومی لاری:

بسترهای آموزشی در فضای مجازی نیازمند اصلاح و به روز شدن است

بسترهای آموزشی در فضای مجازی نیازمند اصلاح و به روز شدن است
کرمانشاه ـ استاد حوزه علمیه گفت: کسی منکر کار جهادی اساتید حوزوی در ایام کرونا نیست، ولی کار معقول این است که بسترهای موجود در بحث آموزش را اصلاح کنیم.

حجت الاسلام سیدمجتبی معصومی لاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ضمن تبریک هفته «عفاف و حجاب» اظهار داشت: هر جامعه انسانی برای خود خطوط قرمزی دارد و حد و مرزی برای خودش تعریف کرده است که این خطوط در اسلام بسیار روشن و گویاست.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: می توان اسلام را دینی مترقی و به روز دانست که برای تمام مسایل و ابعاد زندگی بشری راهکارهای لازم و البته کاربردی را دارد.

حجت الاسلام معصومی لاری گفت: اسلام در بحث اقتصاد، سیاست، فرهنگ و ... همه چیز را به صورت کامل مشخص و مرزبندی کرده است، لذا عبور از این مرزها به عینه شخصیت و نیات ما را اعلام می کند.

وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه در ایام کرونا با نوسانات بسیاری روبرو بوده و هستند، تأکید کرد: متأسفانه پاندومی کرونا جهان را به سمت خاصی سوق داد و کشور ما نیز از این مهم مستثنی نبوده است؛ بسیاری از بخش های آموزشی، فرهنگی، تولیدی و ... عملا تحت تأثیر این ویروس منحوس تعطیل شدند که این خود زیان های مادی و به ویژه روحی بسیاری برای همه ما به دنبال داشته است.

این استاد حوزه علمیه با تأکید براینکه نمی توان پایانی بر کرونا متصور شد، گفت: هیچ شخص و حتی هیچ مؤسسه علمی و پزشکی نمی تواند به صورت دقیق زمان از بین رفتن این وضعیت را اعلام کند اما باید اذعان کرد که این اعمال و بی تفاوتی های ماست که این وضعیت را در جامعه استمرار بخشید.

حجت الاسلام معصومی لاری با اشاره به اینکه مسئولان فرهنگی کشور نباید اجازه دهند کرونا بیشتر از این به پیکره مملکت به ویژه حوزه آموزش ضربه های خود را وارد کند، بیان داشت: همه عملا شاهد تعطیلی حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مدارس به خاطر این اپیدمی هستیم و آغاز سال تحصیلی جدید نیز در هاله ای از ابهام است، بنابراین اساتید حوزوی و دانشگاه و نیز دست اندرکاران آموزش و پرورش باید برای روزها و ماههای آتی که برای همه مبهم است، تفکری کاربردی و عملی بیندیشند.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کمتر از چندماه به آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه در کشور و کرمانشاه باقی مانده است، آیا اساتید محترم برای وضعیت مبهم آینده چاره ای اندیشیده اند؟!، یا اینکه هنوز باید با همان تدریس از راه دور و در فضای مجازی طلاب با مدارس علمیه ارتباط داشته باشند؟.

حجت الاسلام معصومی لاری در ادامه تصریح کرد: در مدت زمان باقیمانده باید تمام ارکان علمی کشور دست به دست هم دهند و برای وضعیت ناشناخته پیش رو چاره اندیشی کنند، باید این اساتید و صاحبان فن برنامه ریزی مدونی برای تقابل با ناخواسته ها داشته باشند؛ شاید در سال تحصیلی گذشته طلاب و دانشجویان از طریق فضای مجازی تحصیل خود را ادامه دادند، ولی باید اذعان کرد که این نحوه آموزش و تحصیل عملا زمینه افت تحصیلی را برای طلاب و دانشجویان و دانش آموزان مهیا می کند.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه افزود: کسی منکر کارهای جهادی اساتید حوزوی در ایام کرونا نیست، ولی باید پذیرفت که کار معقول این است که بسترهای موجود را در بحث آموزش اصلاح و به روز کنیم./1400/

ارسال نظرات