۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۶۸۵۲۴۷

انتقاد امام جمعه اهل سنت کرمانشاه از کم توجهی دولت به مقوله فرهنگ

انتقاد امام جمعه اهل سنت کرمانشاه از کم توجهی دولت به مقوله فرهنگ
کرمانشاه ـ ماموستا مرادی گفت: کار فرهنگی این نیست که یک ساختمان بزنیم، جلساتی در آن برگزار کنیم و بخش نامه صادر کنیم، کار فرهنگی از کف جامعه شروع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا عبدالرحمان مرادی، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی استان کرمانشاه در سخنانی اظهار داشت: فرهنگ اساس تمام شئونات جامعه محسوب می شود و بدون فرهنگ هیچ چیزی قابل تصور نیست.

وی گفت: بنابراین باید نگاه ما به مسائل فرهنگی نگاهی عمیق، تخصصی و از روی دلسوزی و امید باشد، زیرا فرهنگ به این موارد زنده و پویاست.

این عالم اهل سنت با تأکید بر اینکه دستان بسیاری در کارند که فرهنگ ایران زمین را استحاله کنند، ابراز کرد: فرهنگ ایرانی در جهان بشریت به خوبی می درخشد و بزرگان زیادی چه در حوزه علم و چه ادبیات و ... در فرهنگ ایران زمین رشد و نمو یافته اند، بنابراین دشمن همین داشته های فرهنگی را نشانه رفته است و به دنبال ایجاد خلا فرهنگی در بین نسل های جوان و نوجوان کشور است.

ماموستا مرادی در ادامه سخنان خود بیان داشت: فرهنگ ایرانی و فرهنگی اسلامی با همسویی و همگرایی امروز به یک فرهنگ بسیار بزرگ و غنی تبدیل شده اند که وجوه اشتراکات آنها بسیار زیاد است و این دو همدیگر را تقویت نموده اند و امروز آن را به عنوان فرهنگ ایرانی ـ اسلامی می شناسیم.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه افزود: فرهنگ ایرانی و فرهنگی اسلامی هر کدام با داشته های خود فرهنگ نوینی ایجاد کرده اند که زمینه ساز تحولات بسیاری در جهان شده و همین تحول دشمن را برآن داشته است که داشته های این فرهنگ را از آن بگیرد و آنچه که خود می پسندد بدان اضافه کند که نمونه های بسیاری از آن به عینه مشاهده می کنیم.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه کم کاری یا انفعال در امور فرهنگی رخته فرهنگی را رقم می زند، گفت: زمانی که در مباحث فرهنگی عملکردی منفعل داشته باشیم و یا اینکه در حفظ داشته های فرهنگی عملکردی ضعیف داشته باشیم آن زمان است که خرده فرهنگ های غربی و منحط جای خود را در فرهنگ عظیم ایرانی اسلامی باز خواهند کرد و به مانند یک آفت داشته های اصیل را از بین می برند و عوامل ضدفرهنگی خود را جانشین می کنند.

ماموستا مرادی خطاب به فعالان فرهنگی اظهار داشت: کار فرهنگی این نیست که یک ساختمان بزنیم، جلساتی در آن برگزار کنیم و بخش نامه صادر کنیم و... بلکه کار فرهنگی از کف جامعه شروع می شود و به تدریج به مدارج بالای جامعه راه پیدا می کند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با انتقاد از حمایت های بسیار ناچیز و ضعیف دولت از فرهنگ، تأکید کرد: وقتی که آمارهای فرهنگی در کشور را ملاحظه می کنیم از افت بسیاری از این عوامل فرهنگی رنج می بریم، بی شک خود ما هم در ایجاد و خلق این وضعیت دخیل بوده ایم، زیرا فرهنگ یک کار دستوری نیست که به یک عده خاص سپرده شوند و دیگران کنار گود.

ماموستا مرادی خاطرنشان کرد: زمانی می توان گفت که کار فرهنگی در کشور به صورت واقعی در جریان است که تمام اجزای جامعه، هر کدام وظیفه ای در شکوفایی فرهنگ برعهده داشته باشند./1400/پ210/

ارسال نظرات