۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۶۸۵۲۷۹

حوزه و رسالت درون‌نهادی

حوزه و رسالت درون‌نهادی
چه بسیار جوانان مومن و مستعدی که با انتخاب مسیر تحصیل معارف دینی از سایر مشاغل چشم پوشیده و راه حوزه برگزیدند ولی ضعف معیشتی آنان را از ادامه راه بازداشت.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،به رغم نقد‌ و انتقادهای وافری که از سوی طلاب و اساتید به حوزه و تصمیم‌گیران آن شده و می‌شود، متاسفانه در طی سال های گذشته اصلاح و تحولی حداقل در وضع‌ معیشت طلاب و حوزویان صورت‌ نگرفته و با توجه به تورم شدید و افسارگسیخته، وضعیت زندگی آنان وخیم و بحرانی است و روز به روز بحرانی تر نیز می‌شود.

چه بسیار جوانان مومن و مستعدی که با انتخاب مسیر تحصیل معارف دینی از سایر مشاغل چشم پوشیده و راه حوزه برگزیدند ولی ضعف معیشتی آنان را از ادامه راه بازداشت و همین تجربه باعث گرایش بسیار کم‌ جوانان مستعد جامعه به انتخاب تحصیل در حوزه های علمیه شده است.

چه بسیار طلابی که ادامه تحصیل را با کار و تلاش در کارگری ساختمان، مسافرکشی، فروشندگی، نگهبانی و حتی نظافتچی گری و ... قرین ساخته و سختی آن را به‌جان خریده اند. و چه بسیار فضلایی که با این وضع سخت معیشتی به مجاهدت علمی و تبلیغی مشغولند و خود و خانواده آنان با این رنج و مشقت خو گرفته اند.

استاد فرج نژاد به عنوان یک فاضل پرتلاش حوزوی، نمود و نماد این قشر مظلوم است و مطمئنا او اولین و آخرین نفری نیست که با این رنج و مشقت ها دست و‌ پنجه نرم کرده و با محرومیت از حداقل ها ، خود و عزیزانش با ضعف معیشت ساخته و به شیوه ای جانکاه سوخته اند...

این فاضل گرانقدر با آثاری کاربردی و ماندگار آسمانی شد و قرین رحمت الهی گشت. ولی مهم درس عبرت گرفتن مسئولان و تصمیم‌گیران حوزه از این واقعه دردناک است که طرحی نو دراندازند و روش ناکارآمد سابق را وانهاده مسیر دیگری برای تامین نیازهای حوزویان برگزینند.

پارسا دانش پژوه

ارسال نظرات