۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۸۵۲۹۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تشریح کرد؛

جزئیات مسابقات شهرستانی قرآن کریم در کرمانشاه

جزئیات مسابقات شهرستانی قرآن کریم در کرمانشاه
کرمانشاه ـ حجت الاسلام صالحی برنامه ها و جزئیات برگزاری چهل و چهارمین دوره از مسابقات شهرستانی قرآن کریم در کرمانشاه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد صالحی امروز در حاشیه افتتاحیه چهل و چهارمین دوره مسابقات شهرستانی قرآن کریم که در دانشگاه صنعتی کرمانشاه آغاز گردید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دوره از مسابقات بیش از 2326 فعال قرآنی استان کرمانشاه حضور دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه تأکید کرد: از میان این تعداد شرکت کننده در مسابقات شهرستانی قرآن نزدیک به 800 نفر در رشته هایی آوایی و ... شرکت کرده اند و مابقی شرکت کنندگان در رشته تفسیر قرآن در  این دوره از مسابقات حضور دارند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود اظهار داشت: با توجه به وضعیت جامعه در بحث کرونا، مسابقات قرآن در رشته تفسیر به صورت آنلاین و مجازی سیزدهم مردادماه جاری برگزار می شود.

حجت الاسلام صالحی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنین رشته های آوایی قرآن شامل 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل و نیز ترتیل، اذان و قرائت خواهد بود.

وی تصریح کرد: در رشته های آوایی در 2 بخش خواهران و برادران برگزار می شود و تنها رشته اذان است که مختص برادران خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: البته باید عنوان کرد که 24 تیرماه گذشته مسابقات شهرستانی قرآن در 6 منطقه استان کرمانشاه انجام شد که این مسابقات در شهرستان های کنگاور، صحنه، هرسین روز 27 تیرماه برگزار گردید و روز 24 تیرماه نیز این مسابقات در شهرستان های دالاهو و اسلام آبادغرب برگزار شد و 31 تیرماه این دوره از رقابت ها در شهرستان های غربی کرمانشاه شامل قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب برگزار شد.

حجت الاسلام صالحی عنوان داشت: مسابقات قرآن کریم ویژه شرکت کنندگان کرمانشاهی در دو مرحله برگزار می شود، امروز و فردا سوم مردادماه ویژه خواهران و دوشنبه هفته جاری نیز با حضور برادران برگزار می گردد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار داشت: همچنین این دوره از مسابقات شهرستانی قرآن کریم برای شهرستان های جوانرود، پاوه، ثلاث باباجانی و روانسر 5 مردادماه برگزار می شود و در شهرستان سنقر نیز این رقابت ها نهم مردادماه برگزار خواهد شد./1400/پ210/

ارسال نظرات