۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۶۸۵۴۹۵
خطیب و فعال دینی برجسته عراقی:

ترویج فرهنگ «ما می توانیم» میان مسلمانان؛ هدف اصلی انقلاب اسلامی

ترویج فرهنگ «ما می توانیم» میان مسلمانان؛ هدف اصلی انقلاب اسلامی
کرمانشاه ـ حجت الاسلام الحیدری گفت: امام خمینی(ره) چه قبل از انقلاب و چه بعد از پیروزی انقلاب همواره به دنبال زنده کردن حس اقتدار در جهان اسلام بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید لیث الحیدری، خطیب و فعال دینی عراقی امروز در پیش نشست شماره 4 همایش بین المللی شهید سلیمانی در چشم انداز بین المللی که به صورت وبینار در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: موضوع ذوب بودن در ولایت و امامت تنها مختص به ملت ایران نیست و این امر را هرگز نمی توان در قالب یک نظریه فقهی خلاصه کرد.

این خطیب دینی عراقی در ادامه تصریح کرد: ذوب در ولایت بودن برای هر انسانی موضوعی فطری و خدادادی است که از ویژگی های برتر شخصیت های ویژه همین ولایی بودن آنهاست.

این فعال دینی و مذهبی اهل تشیع عراق در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امام خمینی(ره) چه قبل از انقلاب و چه بعد از پیروزی انقلاب همواره به دنبال زنده کردن حس اقتدار در جهان اسلام بودند، ایشان می خواستند که «ما می توانیم» را در بین مسلمین جهان ترویج دهند و همین امر زمینه دشمنی معاندان و دشمنان اسلام شده بود.

حجت الاسلام الحیدری تشریح کرد: نهضت امام خمینی(ره) را تنها نباید با نگاه تک بعدی دنبال کرد، ایشان به دنبال این بودند که بعد از به قدرت رسیدن اسلام در ایران، به داد مستضعفان جهان برسند که این هدفی متعالی برای همه بود.

وی در ادامه به شخصیت شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی پرورش یافته مکتب امام خمینی(ره) بود و همین امر باعث می شد که ایشان همواره در مقابل ظالم قدرتمند ظاهر شود که این خصیصه این شهید والامقام باعث شد نهضت مقاومت در برابر استکبار در تمام نقاط جهان اوج بگیرد.

این فعال دینی عراقی گفت: طبق موازین دینی، به ویژه دین اسلام سکوت انسان در برابر هرگونه ظلمی گناه محسوب می شود و ایستادن در مقابل زورگویان اهمیتی همانند برپا داشتن نماز و روزه در دین اسلام دارد.

حجت الاسلام الحیدری عنوان کرد: یکی از ویژگی های بارز سردار سلیمانی دشمن شناسی و بصیرت وی بود؛ شهید سلیمانی در برابر همه فروتن بودند ولی در برابر دشمنان خشمگین ظاهر می شدند.

این فعال دینی عراقی افزود: طبق اظهار نظر بسیاری از سیاستمداران جهان بزرگترین اشتباه آمریکایی ها در سال های اخیر ترور و به شهادت رساندن سردار سلیمانی بود زیرا شهادت این سردار ایرانی قدرت جمهوری اسلامی در منطقه را چند برابر کرد و در مقابل برای آمریکایی ها نتیجه عکس به دنبال داشت.

گفتنی است که پیش نشست شماره «۴» همایش بین المللی شهید سلیمانی در چشم انداز بین المللی امروز با حضور دکتر السید لیث الحیدری، خطیب و فعال دینی و فرهنگی و دکتر السید جلیل هاشم البکاء؛ کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی خاورمیانه از کشور عراق و نیز دکتر محمد الحورانی؛ شاعر و نویسنده و رئیس انجمن نویسندگان عرب از کشور سوریه به صورت مجازی و با محوریت دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار گردید./1400/پ210/

ارسال نظرات