۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۶۸۵۵۰۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

وضعیت امروز جهان اسلام نتیجه فاصله گرفتن از اندیشه علوی است

وضعیت امروز جهان اسلام نتیجه فاصله گرفتن از اندیشه علوی است
مازندران - حجت الاسلام شکریان، وضعیت امروز دنیای اسلام را نتیجه فاصله گرفتن از اندیشه های علوی دانست و گفت: غدیر می تواند مبنای وحدت امت اسلامی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بعد از ظهر امروز دیدار جمعی از فعالان تبلیغی با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر، اظهار داشت: ولایت مهم ترین اصل اساسی شیعه است و عید غدیر فرصت ارزشمندی برای تبیین و ترویج فرهنگ غدیر است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تبیین و ترویج فرهنگ غدیر در جوامع اسلامی و حتی جهانی، افزود: متاسفانه بسیاری از بحران های امروز جوامع اسلامی و حتی بشری بخاطر دوری از فرهنگ غدیر و درک نادرست از مسئله ولایت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود پیشرفت های قابل توجه جمهوری اسلامی را در سایه سار ولایت و الگو گیری از فرهنگ غدیر دانست و تصریح کرد: بهره گیری از سایه سار ولایت و امامت در اصول و مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی، توانسته است پیشرفت های قابل توجه و چشمگیری را برای نظام اسلامی به ارمغان بیاورد و باید قدر دان نعمت ولایت بود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه فرهنگ ناب غدیر و نظام مبتنی بر ولایت را یک نظام پویا و رو به پیشرفت دانست و خاطرنشان کرد: واقعه غدیر یک مکتب انسان ساز و تعالی بخش برای جامعه بشری است و از آن واقعه عظیم باید در جهت تعالی و تکامل جوامع اسلامی و حتی بشری بهره گرفت.

حجت الاسلام شکریان، روز غدیر را روز تکمیل دین دانست و اظهار داشت: دشمنان اسلام و نظام اسلامی فهمیده اند که ایران اسلامی به برکت نعمت ولایت و فرهنگ اهل بیت(ع) به ویژه غدیر و فرهنگ حسینی توانسته است به این پیشرفت های چشمگیر در حوزه های مختلف دست پیدا کند به همین دلیل دنبال ضربه زدن به باور ها و ارزش ها و اصول اعتقادی ملت بزرگ ایران هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان نمی توانند این ملت مؤمن را از ارزش های دینی و انقلابی دور کنند، افزود: ملت بصیر ایران اسلامی همواره ثابت کردند پای آرمان های متعالی امام راحل و رهبری معظم انقلاب ایستاده اند و همه نقشه های شوم آنان را با شکست مفتضحانه روبرو خواهند کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که متأسفانه علیرغم همه تلاش ها و اقداماتی که برای نشر و گسترش فرهنگ غدیر در جامعه صورت گرفته، اما این فرهنگ همچنان مظلوم است، خاطرنشان کرد: باید تلاش ها برای تقویت جایگاه غدیر و فرهنگ علوی در جامعه بیشتر شود.

حجت الاسلام شکریان، فرهنگ غدیر را در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان راهشگا و تعالی بخش دانست و تصریح کرد: مبلغان دینی به عنوان پرچم داران عرصه تبلیغ دین، رسالت بسیار سنگینی در نشر فرهنگ ناب غدیر در جامعه بر عهده دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که زندگی ما باید بر مبنای الگوی علوی باشد، خاطرنشان کرد: اگر جامعه به این سمت حرکت کند به طور حتم به سعادت و تعالی حقیقی دست پیدا خواهد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، وضعیت امروز دنیای اسلام را نتیجه فاصله گرفتن از اندیشه های علوی دانست و تصریح کرد: اگر امت اسلامی پس از رحلت پیامبر اسلام بر عهد خود وفادار می ماند و منحرف نمی شد وضعیت دنیای اسلام امروز این گونه نبود.

حجت الاسلام شکریان بر ضرورت تقویت نقاط اشتراک میان مسلمانان و پرهیز از اختلاف تأکید کرد و گفت: غدیر و اندیشه ناب علوی می تواند مبنای وحدت امت اسلامی قرار گیرد./950/پ210/

ارسال نظرات